Auto zbudowane zostało na bazie tylnonapędowej płyty podłogowej Giorgio, wykorzystywanej w obecnie produkowanych modelach Maserati. Charakterystycznym elementem pojazdu jest atrapa chłodnicy, tzw. scudetto. Dla uczczenia autentycznych korzeni marki Alfa Romeo pojazd wyposażono w tylny napęd.
Początkowo samochód trafił do sprzedaży we: Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii i Holandii. Dopiero w maju 2016 roku samochód zadebiutował w Polsce, a w ciągu następnych tygodni także na innych rynkach Europy.
W 2017 roku pojawiła się usportowiona odmiana Giulii, model Veloce.
W połowie 2020 roku model przeszedł face lifting. Zmieniono w nim m.in. klosze lamp tylnych, grill przedni, wprowadzono nowe wzory aluminiowych felg o rozmiarze do 21 cali, do wyposażenia opcjonalnego dołączył tytanowy wydech opracowany przez inżynierów z Akrapović. We wnętrzu pojazdu zmieniono kierownicę, dźwignię zmiany biegów, zmodyfikowana została także konsola środkowa.
Wersja Veloce Ti została dodatkowo wyposażona m.in. w 19-calowe felgi aluminiowe, sportowe siedzenia wykonane ze skóry i alcantary, deskę rozdzielczą obszytą skórą, chłodzony schowek, czujniki parkowania przednie i tylne, czarną podsufitkę, przyciemniane szyby, wykończenie wnętrza w stylizacji włókna węglowego, a także nawigację Uconnect Nav z wyświetlaczem 8,8 cala.
Auto jest produkowane we włoskim Piedimonte San Germano.
W testach zderzeniowych Euro NCAP Alfa Romeo Giulia otrzymała notę 5 gwiazdek, ustanawiając zarazem rekordowy wynik pod kątem ochrony dorosłych pasażerów.
AR Giulia 2.0 280 KM AT8 Q4 Veloce Ti. Wygląd zewnętrzny/wnętrze

Fot. Mark Horn
Już pierwsze spojrzenie na bryłę samochodu utwierdzają nas w przekonaniu, że za chwilę zasiądziemy za kierownicą auta o sportowych ambicjach. Relatywnie długa pokrywa silnika, nisko pochylony słupek "A", pochylony do tyłu słupek "B" i nisko opadająca linia dachu. Do tego krótka pokrywa bagażnika i dość masywny w porównaniu do przedniego, błotnik tylny. To wszystko powoduje, że optycznie mamy wrażenie klina w budowie nadwozia.