Terenowy patriota

Tomasz Szmandra
Na polski rynek nowy wchodzi nowy Jeep o nazwie Patriot, który będzie siódmym i jednocześnie najtańszym modelem w aktualnej ofercie amerykańskiej firmy.

Na polski rynek nowy wchodzi nowy Jeep o nazwie Patriot, który będzie siódmym i jednocześnie najtańszym modelem w aktualnej ofercie amerykańskiej firmy.

Patriot ma przyciągnąć do salonów nowych klientów, dla których dotychczas oferowane Jeepy były albo zbyt duże (Cherokee, Grand Cherokee), zbyt mało funkcjonalne (Wrangler) lub po prosu zbyt drogie.

Fot. Jeep
Fot. Jeep

Nowy Jepp jest kompaktowym SUV-em, ale w odróżnieniu od aut sportowo-rekreacyjnych ma oferować rzeczywiste walory terenówki. Wyposażono go w napęd 4x4 z możliwością blokowania mechanizmu różnicowego. Posiada także najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne, które

Fot. Jeep
Fot. Jeep

dostosowują przenoszoną moc i siłę hamowania do przyczepności każdego z kół.

 

Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych (4,5 m długości i 1,75 m szerokości, 1,65 m wysokości) Partiot potrafi zapewnić wysoki komfort podróżowania. Pasażerowie tylnej kanapy dysponują ponad metrową przestrzenią na nogi, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażnika można powiększyć z 645 do 1520 l. 

 

Większego brata Jeep'a Compassa i Dodge'a Calibera zbudowano na tej samej płycie podłogowej (rozstaw osi 263,5 cm) i przy wykorzystaniu tych samych podzespołów.

Fot. Jeep
Fot. Jeep

Kanciaste kształty, solidny grill i zderzaki, proste wnętrze sugerują terenowe ambicje. Zupełnie inaczej niż w przypadku krągłego Compassa. Jednak we wnętrzu zacierają się różnice między  tymi modelami. Kabina Patriota to wierna kopia Compassa - identyczna deska rozdzielcza, wskaźniki, fotele. Niestety, podobna jest także przeciętna jakość tworzyw sztucznych.

Podstawową jednostką napędową Patriota jest 172-konny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra o zmiennych fazach rozrządu,

Fot. Jeep
Fot. Jeep

zestawiony z pięciostopniową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnią (CVT II generacji). Jednak na rynku Polskim oferowany jest na razie tylko model z turbodieslem 2.0 CRD (140 KM) wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT. Jednostka ta współpracuje z  6-biegową skrzynią manualną i według danych producenta spala średnio 6,7 l na 100 km.

Fot. Jeep
Fot. Jeep

 

W podstawowej odmianie Sport z 16-calowymi felgami, ABS-em, ESP, klimatyzacją oraz zderzakami w kolorze nadwozia, Jeep Patriot kosztuje 103 700 zł, ale można go także zamówić w bogatszej wersji Limited z 17-calowymi obręczami kół, światłami przeciwmgielnymi, tempomatem i pełnowymiarowym kołem zapasowym.

 

Auto produkowane jest w zmodernizowanej fabryce Belvidere Assembly Plant w stanie Illinois.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty