Na polski rynek nowy wchodzi nowy Jeep o nazwie Patriot, który będzie siódmym i jednocześnie najtańszym modelem w aktualnej ofercie amerykańskiej firmy.
Patriot ma przyciągnąć do salonów nowych klientów, dla których dotychczas oferowane Jeepy były albo zbyt duże (Cherokee, Grand Cherokee), zbyt mało funkcjonalne (Wrangler) lub po prosu zbyt drogie.
Nowy Jepp jest kompaktowym SUV-em, ale w odróżnieniu od aut sportowo-rekreacyjnych ma oferować rzeczywiste walory terenówki. Wyposażono go w napęd 4x4 z możliwością blokowania mechanizmu różnicowego. Posiada także najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne, które
dostosowują przenoszoną moc i siłę hamowania do przyczepności każdego z kół.
Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych (4,5 m długości i 1,75 m szerokości, 1,65 m wysokości) Partiot potrafi zapewnić wysoki komfort podróżowania. Pasażerowie tylnej kanapy dysponują ponad metrową przestrzenią na nogi, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażnika można powiększyć z 645 do 1520 l.
Większego brata Jeep'a Compassa i Dodge'a Calibera zbudowano na tej samej płycie podłogowej (rozstaw osi 263,5 cm) i przy wykorzystaniu tych samych podzespołów.
Kanciaste kształty, solidny grill i zderzaki, proste wnętrze sugerują terenowe ambicje. Zupełnie inaczej niż w przypadku krągłego Compassa. Jednak we wnętrzu zacierają się różnice między tymi modelami. Kabina Patriota to wierna kopia Compassa - identyczna deska rozdzielcza, wskaźniki, fotele. Niestety, podobna jest także przeciętna jakość tworzyw sztucznych.
Podstawową jednostką napędową Patriota jest 172-konny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra o zmiennych fazach rozrządu,
zestawiony z pięciostopniową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnią (CVT II generacji). Jednak na rynku Polskim oferowany jest na razie tylko model z turbodieslem 2.0 CRD (140 KM) wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT. Jednostka ta współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i według danych producenta spala średnio 6,7 l na 100 km.
W podstawowej odmianie Sport z 16-calowymi felgami, ABS-em, ESP, klimatyzacją oraz zderzakami w kolorze nadwozia, Jeep Patriot kosztuje 103 700 zł, ale można go także zamówić w bogatszej wersji Limited z 17-calowymi obręczami kół, światłami przeciwmgielnymi, tempomatem i pełnowymiarowym kołem zapasowym.
Auto produkowane jest w zmodernizowanej fabryce Belvidere Assembly Plant w stanie Illinois.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?