Terenowe Renault

Tomasz Szmandra
Pierwszy SUV w historii Renault powstał we współpracy z Nissanem. Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem 2,5 l i napędem na przednią oś kosztuje 85 900 zł.

Samochód został zaprojektowany przez specjalistów Renault we współpracy z Renault Samsung Motors Centre Design w Korei, ale powstał w ścisłej kooperacji z Nissanem, który dostarczył m.in. płytę podłogową i układ przeniesienia napędu (z modelu X-Trail).

Fot. Renault
Fot. Renault

Uterenowione Renault wyposażono m.in. w metalowe osłony podwozia, a w droższych wersjach dostępny jest panoramiczny, otwierany dach. Dostęp do bagażnika ułatwia dwuczęściowa pokrywa.

W kabinie znalazło się sporo zapożyczeń stylistycznych z innych modeli Renault. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i czytelna. Nie zapomniano o licznych schowkach, które przydadzą się w każdej podróży.

Zawieszenie Koleosa specjalnie przystosowano do jazdy w lżejszym terenie. Auto posiada prześwit 20,6 cm (18,8 cm w wersji z silnikami diesla) oraz kąty natarcia i zjazdu wynoszące odpowiednio 27 i 31 stopni.

W ofercie jest zarówno wersja z napędem na przednią oś, jak i na cztery koła. W tej drugiej odmianie, przy dobrej przyczepności, cały moment obrotowy trafia na przednią oś. Natomiast jeśli

Fot. Renault
Fot. Renault

systemy wykryją poślizg, automatycznie dołączany jest napęd na tylne koła. Może na nie zostać przekazane do 50 proc. mocy napędu.

Renault wyposażono również w system wspomagania ruszania pod górę. Jest on automatycznie aktywowany w przypadku ruszania na drodze o nachyleniu powyżej

10 proc. i uniemożliwia stoczenie się samochodu ze zbocza. Bardzo pomocny okazuje się także system kontroli prędkości zjazdu. Funkcję tę można aktywować za pomocą przycisku na środkowej części deski rozdzielczej. Zapewnia ona automatyczne utrzymanie prędkości 7 km/h

podczas zjazdu na zboczach o nachyleniu równym lub większym niż 10 proc., bez konieczności używania hamulca. System działa również na wstecznym biegu.

Do napędu Koleosa przewidziano 2-litrowego diesla o mocy 150 i 173 KM (tylko dla 4x4) oraz

Fot. Renault
Fot. Renault

benzynowy silnik 2,5 l/171 KM. Wszystkie silniki współpracują z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów, a diesle będą oferowane także z 6-biegowym automatem.

Za najtańszy model z benzynowym silnikiem i napędem na przednią oś trzeba zapłacić 85 900 zł. Wersja 4x4 z tą samą jednostką napędową kosztuje 99 900 zł.

Koleos należy do segmentu SUV, czyli pojazdów, które z założenia lepiej spisują się na asfalcie niż na bezdrożach, co jednak w przypadku nowego Renault nie do końca jest prawdą. Auto wyposażono w komfortowo zestrojone zawieszenie, które jest nieco za miękkie, ale dobrze radzi sobie z nierównościami. Mimo, że Koleos nie jest klasycznym autem off-roadowym, sporo potrafi. W przeciwieństwie do wielu konkurentów, kierowca sam może zdecydować, w jakim trybie ma pracować układ napędu 4x4. Odbywa się to za pośrednictwem przycisku umieszczonego na panelu centralnym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty