Przed zakupem używanego auta powinniśmy sprawdzić:
- świeży lakier - różne odcienie lub ślady na uszczelkach gumowych i elementach z tworzyw sztucznych mogą oznaczać, że auto jest po wypadku.
- nierówności zużycia bieżnika opon mogą świadczyć o niesprawności amortyzatorów, hamulców, złej geometrii, luzach w zawieszeniu i układzie kierowniczym.
- opony starsze niż 5-letnie, praktycznie nadają się na złom niezależnie od stanu bieżnika.
- szczelność układu wydechowego sprawdzamy zatykając rurę wydechową - jeżeli silnik na jałowym biegu zgaśnie - układ jest prawidłowy.
- wystrzegajmy się obręczy aluminiowych, zwłaszcza po regeneracji. Nie kupujmy też aluminiowych obręczy lakierowanych niefabrycznie, bo to świadczyć może o ich ukrytych wadach.
- rdza najczęściej występuje na progach, nadkolach, podłużnicach, klapie silnika, drzwiach i zagięciach zderzaków.
- sprawdź amortyzatory. Jeżeli mocno naciśniemy w jednym miejscu karoserię i szybko ją puścimy, to nie powinna się "zakołysać" więcej niż 3 razy.
- źle dopasowane drzwi i pokrywy silnika powinny budzić nasze wątpliwości.
Wideo
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Materiały promocyjne partnera