Targi samochodowe w Paryżu 2012 - zobacz nowe auta i piękne kobiety

Wojciech Frelichowski
Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta
Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta
W Paryżu trwa właśnie salon samochodowy. Pomimo kryzysu w branży motoryzacyjnej nowości nie brakuje. Są nawet prawdziwe hity.
Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta
Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta

Salon samochodowy w Paryżu to jedna z najstarszych imprez tego typu na świecie. Po raz pierwszy paryska wystawa odbyła się w 1898 roku. Obecnie salon w Paryżu odbywa się zawsze co dwa lata, na przemian z salonem we Frankfurcie.

Mottem tegorocznej imprezy jest - jakżeby inaczej - ekologia. Pod tym hasłem salony samochodowe organizowane są już od kilku lat. To samo dotyczy napędów hybrydowych, które też są dewizą trwającego właśnie salonu w Paryżu.

Ale choć zarówno kwestie ekologiczne w samochodach są coraz mocniej akcentowane, a napędy hybrydowe śmielej wkraczają do produkcji seryjnej, to jak na razie głównym wyznacznikiem auta jest cena, połączona z takimi elementami, jak styl, nowoczesność i zużycie paliwa.

Kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć modelek z Paris Motor Show 2012

Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta
Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta

Oto najciekawsze, naszym zdaniem, nowości tegorocznego salonu w Paryżu.

Cadillac ATS
Amerykańska marka dawno nie prezentowała nowości na europejski salonie. Model ATS ma rywalizować z takimi autami, jak Audi A4, BMW serii C, czy Mercedes Klasy C. Nowocześnie zaprojektowany pojazd ma też ciekawą konstrukcję, np. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co sprawia, że lepiej przyspiesza na słabej nawierzchni. A przyspieszać ma czym. Do wyboru są trzy silniki benzynowe: 2.5 205 KM, 2.0 Turbo 272 KM i V6 3.6 321 KM.

Chevrolet Trax
Bliźniak Opla Mokki, którego premiera odbyła się wiosną na salonie w Genewie. Kompaktowy SUV ma trudne zadanie, bo konkurencja w tym segmencie jest spora. Zaletą auta ma być m.in. możliwość ustawiania siedzeń aż w ośmiu różnych konfiguracjach. Podstawowym silnikiem jest benzyniak 1.6 o mocy 115 KM. Poza tym w ofercie będzie turbodoładowana jednostka benzynowa 1.4 o mocy 140 KM. Będzie też 1,7-litrowy turbodiesel o mocy 130 KM. Napęd 4x4 występować będzie tylko z tymi dwoma ostatnimi silnikami.

Dacia Logan i Sandero
Druga generacja rumuńskich bestesellerów, w której nastąpił koniec z toporną stylistyką, szczególnie jeśli chodzi o Logana. Pojawiła się duża i do tego chromowana atrapa chłodnicy i zadbano o staranne zaprojektowanie tylnej części nadwozia. To samo dotyczy kabiny, gdzie zastosowano też lepsze materiały niż do tej pory. Nowością jest 3-cylindrowy silnik benzynowy o 898 ccm i mocy 90 KM. Poza tym w ofercie znajdzie się benzyniak 1.2 75 KM i turbodiesel 1.5 dCi 75 KM. W sprzedaży obie nowe Dacie znajdą się na początku 2013 r. We Francji Sandero ma kosztować od 7900 euro, czyli niecałe 33 tys. zł.

Honda CR-V
Do Europy wkracza czwarta generacja tego modelu, bardzo ważnego dla japońskiej marki. W sprzedaży w Polsce nowy CR-V ma być już za miesiąc. Nowy model ma niemal te same wymiary co jego poprzednik. Ale np. bagażnik ma większy o 65 litrów i jego pojemność wynosi obecnie 589 litrów. Pod maską będzie montowany jeden z trzech silników. Dwa to znane jednostki poddane lekkiej modernizacji: 2-litrowy benzyniak i 2,2-litrowy turbodiesel - oba o mocy 155 KM. Nowością jest turbodiesel o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.

czytaj także Nowa Honda CR-V. Zobacz zdjęcie protototypu 

Jaguar F-Type
Nowy kabriolet z spod znaku drapieżnego kota. Już sam wybór silników świadczy o charakterze tego samochodu. Nabywca może wybierać pośród trzech wersji: 3.0 V6 Kompressor o mocy 340 lub 380 KM i 5-litowym V8 o mocy 495 KM. Już w wersji z najsłabszym silnikiem auto przyspiesza od 0 do 100 km w 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.Topowy V8 skraca sprint do setki do 4,2 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 300 km/h.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć premier z Paris Motor Show 2012

Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta
Salon samochodowy w Paryżu. Zobacz nowe auta

Kia Carens
Ofensywa Kia trwa nadal. Po wprowadzeniu wiosną nowej generacji modelu c'eed, odnowieniu latem SUV-a Sorento, teraz przyszedł czas na minivana Carens. Trzecia generacja tego modelu została zaprojektowana od podstaw w oparciu o płytę nowego c'eed'a. W kabinie przygotowano miejsca dla siedmiu pasażerów. Do napędu posłużą te same silniki co w modelu c'eed. Dwa to jednostki benzynowe: 1.6 GDi 135 KM i 2.0 177 KM. Jest też turbodiesel 1.7 CRDi oferowany w jednej z dwóch wersji - 115 lub 136 KM.

Mazda 6 Kombi
Nowa "szóstka" w wersji czterodrzwiowej zadebiutowała przed miesiącem na salonie samochodowym w Moskwie. Wersja kombi prezentuje się równie okazale, a może nawet i lepiej niż model bazowy. A wszystko przez tylną partię nadwozia, która nadaje auto dynamicznego wyglądu. Dynamicznie jest też pod maską. Producent proponuje dwa silniki benzynowe w technologii Sky Active-G o mocy 150 lub 192 KM, albo jednostki wysokoprężne o mocy 150 lub 175 KM.

Opel Adam
Niemiecka marka składa hołd swojemu założycielowi - Adamowi Oplowi. Tym modelem Opel chce powalczyć w klasie małych aut premium ze szczególnym uwzględnieniem Fiata 500. Czy to się mu uda, zobaczymy. Zaletą Adama ma być możliwość jego indywidualizacji zgodnie z upodobaniem klienta. W ofercie jest bardzo szeroka paleta kolorów lakierów i wzorów tapicerek. Podstawowym silnikiem jest benzynowa jednostka 1.2 o mocy 70 KM.

Peugeot 301
Kompaktowy model sytuowany cenowo poniżej Peugeota 308. Nadwozie tego samochodu ma długość 4,44 m i duży, 501-litrowy bagażnik. Ponieważ auto ma przyciągnąć klientów, dla których liczy się przede wszystkim cena, w ofercie silnikowej brak "mocarzy". Podstawową jednostką będzie 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l i mocy 71 KM. Mocniejszy benzyniak ma pojemność 1,6 l i generuje moc 115 KM. Jedyny (jak na razie) turbodiesel, to jednostka 1.6 HDi o mocy 92 KM.

Range Rover
To czwarta generacja tej luksusowej terenówki. Tym razem jest to już bardziej SUV, choć producent chwali się, że w dalszym ciągu auto ma znakomitą dzielność w terenie (np. głębokość brodzenia do 900 mm). Jego stylistyka została zainspirowana modelem Evoque. Jest to pierwsze auto w tej klasie, którego nadwozie jest w całości z aluminium. Dzięki temu masą pojazdu obniżono aż o 420 kg. Silniki, jak przystało na taki wóz, mają odpowiednią pojemność i moc. Najsłabszy jest 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 256 KM. O 83 konie mocniejszy jest turbodiesel V8 o pojemności 4,4 l. Topowym silnikiem jest benzynowe, 5-litrowe V8 o mocy 510 KM.

Renault Clio
To również już czwarta generacja. Auto wyróżnia się bardzo odważną stylistyką, co jest zresztą zabiegiem często stosowanym przez markę Renault. Ale dzięki zamaszystemu projektowi przedniej części nadwozia nowe Clio wygląda na większe niż jest w rzeczywistości. W kabinie wprowadzono nowe rozwiązania przejęte z większych modeli, np. cyfrowy prędkościomierz. Podstawowym silnikiem jest 3-cylidrowa jednostka benzynowa o pojemności 900 ccm i mocy 90 KM, zaś bazowym dieslem silnik 1.5 l, również o mocy 90 KM. Nowe Clio do sprzedaży w Polsce trafi już niebawem.

Toyota Auris
Nowa generacja japońskiego kompaktu. Jak informuje producent, auto zostało zaprojektowane od podstaw. Choć nadwozie jest dłuższe od schodzącego modelu tylko o 3 mm, to w kabinie udało się wygospodarować dodatkowe 90 mm. Większy o 5 litrów jest też bagażnik (ma 360 l). Jeśli chodzi o silniki to będzie można wybierać pomiędzy dwoma benzyniakami - 1,33 l (99 KM) lub 1,6 l (132 KM) - albo dwoma turbodieslami - 1,4 l (90 KM) lub 2,0 l (124 KM). W Paryżu pokazano też Aurisa w wersji kombi i z napędem hybrydowym.

Skoda Rapid
Już prezentowaliśmy ten model w regiomoto.pl. Rapid jest usytuowany pomiędzy Fabia a Octavią. Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Volkswagena Polo. Jego walorem, jak to w Skodach, ma być funkcjonalność z wielkim bagażnikiem na czele (ma 550 litrów). Do wyboru ma być sześć silników: cztery benzynowe i dwa wysokoprężne. Najsłabszy benzyniak to 1,2 MPI o mocy 75 KM. Następna w hierarchii jest jednostka 1,2 TSI o mocy 86 lub 105 KM oraz 1,4 TSI o mocy 122 KM. Silniki Diesla 1.6 TDI mają dwa poziomy mocy - 90 lub 105 KM.

Seat Leon
Najbardziej sportowy model z gamy Seatów. Nowego Leona posadowiono na tej samej platformie, co nowe Audi A3 i Volkswagen Golf VII. Dzięki temu auto jest większe od poprzednika i o 90 kg lżejsze. Nadwozie wydłużono do 4263 mm (+ 50 mm), a rozstaw osi do 2636 mm (+ 60 mm). Urósł też bagażnik, którego pojemność wynosi 380 litrów (+ 40 l). Jak zwykle Leon występuje w wielu wersjach silnikowych. Jednostki benzynowe to: 1.2 TSI 86 lub 105 KM, 1.4 TSI 122 KM i 1.8 TSI 180 KM. Silniki wysokoprężne sa na razie dwa: 1.6 TDI 105 KM i 2.0 TDI 150 KM.

Volkswagen Golf VII
Jedna z najważniejszych premier w Paryżu. Golf VII jest większy, lżejszy i nowocześniejszy od poprzednika, ale jak to w przypadku poprzednich generacji bywało jest podobny do schodzącego modelu. Nadwozie ma długość 4,25 m, o 5 cm więcej od poprzednika, a rozstaw osi wzrósł o 5,9 cm – do 2,63 m. O 30 l wzrosła też pojemność bagażnika, która wynosi teraz 380 l. Na razie do wyboru są dwa silniki benzynowe - 1.2 TSI 85 KM i 1.4 TSI 140 KM - oraz dwa wysokoprężne - 1.6 TDI 105 KM i 2.0 TDI 150 KM. Sprzedaż Golfa VII w Polsce już się rozpoczęła.

Wojciech Frelichowski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty