Volvo Multi-Fuel to prototyp, którego 2-litrowy silnik dostosowano do wykorzystania biometanu, gazu ziemnego (CNG), bioetanolu E85 (85 proc. bioetanolu i 15 proc. benzyny), benzyny bezołowiowej i hetanu składającego się w 10 proc. z wodoru i 90 proc. z metanu. Do przewożenia paliwa służą dwa mniejsze zbiorniki na paliwo ciekłe (bioetanol E85 i benzynę) oraz jeden duży, w którym magazynowane są paliwa gazowe (hetan, biometan i CNG).
Jednostka napędowa automatycznie dostosowuje się do pobieranego paliwa. Jego wyboru dokonuje kierowca za pomocą przycisku. Moc turbodoładowanego silnika wynosi ok. 200 KM.



Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm
Słuchawki Beyerdynamic DT990 Edycja 250Ohm Model D…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Anthracite Oxygen
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Sony MDREX15LPPIZ różowy
SŁUCHAWKI SONY MP3 MDR-EX15LP KORECZKI- Słuchanie …
kup teraz

Sony LinkBuds WF-L900 Biały
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
Pirat drogowy w Lublinie