Volvo Multi-Fuel to prototyp, którego 2-litrowy silnik dostosowano do wykorzystania biometanu, gazu ziemnego (CNG), bioetanolu E85 (85 proc. bioetanolu i 15 proc. benzyny), benzyny bezołowiowej i hetanu składającego się w 10 proc. z wodoru i 90 proc. z metanu. Do przewożenia paliwa służą dwa mniejsze zbiorniki na paliwo ciekłe (bioetanol E85 i benzynę) oraz jeden duży, w którym magazynowane są paliwa gazowe (hetan, biometan i CNG).
Jednostka napędowa automatycznie dostosowuje się do pobieranego paliwa. Jego wyboru dokonuje kierowca za pomocą przycisku. Moc turbodoładowanego silnika wynosi ok. 200 KM.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?