Tak wygląda nowy Volkswagen. Powraca na kluczowe rynki

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie.
Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Volkswagen
Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawia nowego członka rodziny: ID. Buzza z długim rozstawem osi. Model noszący emblemat "Made in Germany" został stworzony z myślą o rynkach Europy, Kanady i USA. W ten sposób mikrobus Volkswagen rozpoczyna swój powrót na rynki Ameryki Północnej.

Mikrobus Volkswagena opuścił USA i Kanadę 20 lat temu, wraz z generacją T4. Jednak po dziś dzień, od Nowego Jorku po San Francisco cieszy się kultową popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem montowanym z tyłu, są nadal powszechnym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy, czy Long Island. Dziś Volkswagen ponownie zatacza koło historii i wraz z ID. Buzzem z długim rozstawem osi powraca mikrobusem do Ameryki Północnej - tym razem modelem z elektrycznym napędem na tylne koła.

Dzięki długości 4962 mm i dzięki maksymalnie siedmiu miejscom siedzącym, duży ID. Buzz jest przygotowany do premiery w Ameryce Północnej. Daje też większe możliwości europejskim klientom. Dodatkowa długość wynikająca ze zwiększenia rozstawu osi o 250 mm to przestrzeń na trzeci rząd siedzeń, nawet 2469 litrów przestrzeni bagażowej oraz miejsce na nowy, większy akumulator o pojemności 85 kWh (pojemność netto), zapewniający jeszcze większy zasięg.

Nowa pompa ciepła zwiększa wydajność pojazdu zimą. Duży ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Ten elektryczny silnik napędowy zwiększa maksymalną prędkość do elektronicznie ograniczonych 160 km/h (europejski ID. Buzz o mocy 150 kW: 145 km/h). Duży ID. Buzz może osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to nie wszystko: na rok 2024 zapowiedziana została wersja z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX(4 będzie w stanie pokonać sprint od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, co czyni go idealnym do szybkiego włączania się do ruchu na autostradzie.

Inne nowe funkcje dużego elektrycznego Volkswagena mikrobusa to wyświetlacz head-up display, zmodernizowany system infotainment nowej generacji oraz zdalne parkowanie za pomocą smartfona. Nowo zaprojektowany, zaawansowany technologicznie panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, przywołuje wspomnienia legendarnego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX w. Ma on powierzchnię 1,5 metra kwadratowego i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.

Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Podobnie jak Multivan i T6.1, wszystkie ID. Buzzy będą produkowane w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze - jednym z najnowocześniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie i siedzibie rodziny mikrobusów Volkswagen.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty