Jest to jeszcze bardziej zaawansowany pojazd studyjny z napędem elektrycznym będący elementem ofensywy tego rodzaju aut, z których pierwsze będą wzbogacać paletę Volkswagena od roku 2020. I.D.Crozz II to crossover łączący cechy SUV-a i czterodrzwiowego coupé, zbliżony do przyszłego modelu seryjnego. Także charakterystyczny wzór diod w reflektorach przypomina ten, jaki znajdzie się w samochodzie seryjnym i sprawia, że samochód mocno się wyróżnia.
Zmiany dotyczą również wnętrza, które zaprojektowano jako „open space” zapewniający dużą przestrzeń i wyposażono w regulowane na wiele sposobów fotele. I.D.Crozz II nie ma środkowego słupka dachowego (słupka B), dzięki czemu duże uchylne i przesuwne drzwi można szeroko otworzyć i bez problemu przewieźć autem rower.
Czyste powietrze we wnętrzu, niezależnie od warunków na zewnątrz auta, zapewnia nowo opracowany przez Volkswagena system CleanAir. Panel informacyjny dostarcza informacji o jakości powietrza w kabinie oraz o aktualnym trybie pracy systemy. Ponadto I.D.Crozz II jest wyposażony w nowy system sterowania głosem, dzięki któremu stosując odpowiednią komendę można otworzyć i zamknąć drzwi. Przy pomocy polecenia wydanego ustnie można też uruchomić lub wyłączyć w pełni automatyczny tryb jazdy „I.D.Pilot”.
Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście
Polecamy: Nowe Volvo XC60
Przy każdej osi pracuje jeden silnik elektryczny; rozdział momentu obrotowego następuje za pośrednictwem elektrycznego wału Kardana, czyli wirtualnego wału napędowego. Zasięg SUV-a, którego moc systemowa wynosi 225 kW, a prędkość maksymalna 180 km/h, określono na 500 kilometrów (wg NEDC) po jednokrotnym naładowaniu akumulatorów. Na stacji szybkiego ładowania, w ciągu 30 minut, wysokowydajny akumulator można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności.
Ponieważ akumulatory w pojeździe umieszczono centralnie, a silniki po jednym w przedniej i tylnej części auta, uzyskano bardzo dobry rozkład masy. Dzięki temu I.D.Crozz II ma właściwości jezdne porównywalne z tymi, jakie ma Golf GTI. Przyczynia się do tego również układ zawieszenia z amortyzatorami o elektronicznie regulowanej sile tłumienia nierówności, nowa oś wielowahaczowe z tyłu i również nowo opracowane kolumny McPhersona przedniego zawieszenia.
Modele z rodziny I.D. wzbogacą w przyszłości ofertę Volkswagena. W 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kompaktowego, całkowicie elektrycznego czterodrzwiowego I.D. plasującego się w klasie Golfa oraz nowoczesnego SUV-a – I.D.Crozz. W 2022 roku w sprzedaży znajdzie się I.D.Buzz – nowe wcielenie legendarnego Volkswagena Bulli.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?