Tak wygląda nowe auto Volkswagena z napędem elektrycznym

(mm/ip)
Volkswagen I.D.Crozz IIW dzień poprzedzający otwarcie Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie koncern Volkswagen tradycyjnie organizuje uroczysty wieczór, podczas którego przedstawia swoje najważniejsze nowości. Z tej okazji marka Volkswagen zaprezentowała, jako światową premierę, model I.D.Crozz II.Fot. Volkswagen
Volkswagen I.D.Crozz IIW dzień poprzedzający otwarcie Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie koncern Volkswagen tradycyjnie organizuje uroczysty wieczór, podczas którego przedstawia swoje najważniejsze nowości. Z tej okazji marka Volkswagen zaprezentowała, jako światową premierę, model I.D.Crozz II.Fot. Volkswagen
W dzień poprzedzający otwarcie Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie koncern Volkswagen tradycyjnie organizuje uroczysty wieczór, podczas którego przedstawia swoje najważniejsze nowości. Z tej okazji marka Volkswagen zaprezentowała, jako światową premierę, model I.D.Crozz II.

Jest to jeszcze bardziej zaawansowany pojazd studyjny z napędem elektrycznym będący elementem ofensywy tego rodzaju aut, z których pierwsze będą wzbogacać paletę Volkswagena od roku 2020. I.D.Crozz II to crossover łączący cechy SUV-a i czterodrzwiowego coupé, zbliżony do przyszłego modelu seryjnego. Także charakterystyczny wzór diod w reflektorach przypomina ten, jaki znajdzie się w samochodzie seryjnym i sprawia, że samochód mocno się wyróżnia.

Zmiany dotyczą również wnętrza, które zaprojektowano jako „open space” zapewniający dużą przestrzeń i wyposażono w regulowane na wiele sposobów fotele. I.D.Crozz II nie ma środkowego słupka dachowego (słupka B), dzięki czemu duże uchylne i przesuwne drzwi można szeroko otworzyć i bez problemu przewieźć autem rower.

Czyste powietrze we wnętrzu, niezależnie od warunków na zewnątrz auta, zapewnia nowo opracowany przez Volkswagena system CleanAir. Panel informacyjny dostarcza informacji o jakości powietrza w kabinie oraz o aktualnym trybie pracy systemy. Ponadto I.D.Crozz II jest wyposażony w nowy system sterowania głosem, dzięki któremu stosując odpowiednią komendę można otworzyć i zamknąć drzwi. Przy pomocy polecenia wydanego ustnie można też uruchomić lub wyłączyć w pełni automatyczny tryb jazdy „I.D.Pilot”.

Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście

Polecamy: Nowe Volvo XC60

Przy każdej osi pracuje jeden silnik elektryczny; rozdział momentu obrotowego następuje za pośrednictwem elektrycznego wału Kardana, czyli wirtualnego wału napędowego. Zasięg SUV-a, którego moc systemowa wynosi 225 kW, a prędkość maksymalna 180 km/h, określono na 500 kilometrów (wg NEDC) po jednokrotnym naładowaniu akumulatorów. Na stacji szybkiego ładowania, w ciągu 30 minut, wysokowydajny akumulator można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności.

Ponieważ akumulatory w pojeździe umieszczono centralnie, a silniki po jednym w przedniej i tylnej części auta, uzyskano bardzo dobry rozkład masy. Dzięki temu I.D.Crozz II ma właściwości jezdne porównywalne z tymi, jakie ma Golf GTI. Przyczynia się do tego również układ zawieszenia z amortyzatorami o elektronicznie regulowanej sile tłumienia nierówności, nowa oś wielowahaczowe z tyłu i również nowo opracowane kolumny McPhersona przedniego zawieszenia.

Modele z rodziny I.D. wzbogacą w przyszłości ofertę Volkswagena. W 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kompaktowego, całkowicie elektrycznego czterodrzwiowego I.D. plasującego się w klasie Golfa oraz nowoczesnego SUV-a – I.D.Crozz. W 2022 roku w sprzedaży znajdzie się I.D.Buzz – nowe wcielenie legendarnego Volkswagena Bulli.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty