
Auto nie ujrzało jednak światła dziennego z powodu bankructwa szwedzkiej marki, do którego doszło pod koniec 2011 roku. Model 9-3 miał być pierwszym Saabem zbudowanym po odejściu tego producenta z koncernu General Motors. Szwedzi wiązali z tym autem duże nadzieje.
Do zaprojektowania nadwozia nowego 9-3 zatrudniono specjalnie Jasona Castriotę, który miał nakreślić linię stylistyczną przyszłych modeli Saaba. Patrząc na zdjęcia prototypowego pojazdu, uwagę przykuwa charakterystyczna sylwetka, nawiązująca do legendarnych pojazdów tej marki, jak np. 900, z opadającą linią dachu. Z kolei stylistyka pasa przedniego została przejęta z innego prototypu - Phoenix.
Jak poinformowano, Saab prowadził także rozmowy z BMW na temat dostarczania jednostek napędowych o pojemnościach 1.6 oraz 2-litrów. Do podpisania umowy nigdy nie doszło.
Przypomnijmy, że Saab został przejęty przez szwedzko-chińską firmę NEVS AB, która zamierza produkować pod tą nazwą samochody elektryczne.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?