Tak będzie wyglądał Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy w Lublinie

dziennik.wschodni
Wizualizacja toru ODTJ przy Grygowej
Wizualizacja toru ODTJ przy Grygowej
Wiemy już jak będzie wyglądał Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy, który powstanie przy ulicy Grygowej w Lublinie. WORD wyda na niego ponad 8 milionów złotych.
Wizualizacja toru ODTJ przy Grygowej
Wizualizacja toru ODTJ przy Grygowej

W Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego już odliczają dni do rozpoczęcia budowy Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy przy ulicy Grygowej. – Projekt ośrodka zrobiła Pracownia Architektoniczna Arkada, zaś przetarg na roboty budowlane wygrała lubelska firma IGE Energetyka – mówi Artur Banaszkiewicz, zastępca dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Lublinie.

Lubelski tor ODTJ będzie pierwszym po tej stronie Wisły i drugim w kraju, tak nowoczesnym ośrodkiem szkolenia kierowców. – Zbudujemy płytę poślizgową o wymiarach 20 na 100 metrów z nawadnianiem, kurtynami wodnymi i szarpakiem (urządzenie wprowadzające samochód w poślizg – przyp. red.). Podobny tor powstaje tylko w Bednarach pod Poznaniem.

Kierowcy będą mieli do dyspozycji tor manewrowy oraz zraszany okrąg do ćwiczenia jazdy w poślizgu. Powstanie także budynek z dwoma salami wykładowymi i zapleczem socjalno-technicznym. – Tor manewrowy ma 600 metrów długości i po ewentualnej homologacji przez Polski Związek Motorowy może także służyć do treningów i zawodów kartingowych – dodaje Artur Banaszkiewicz.

ODTJ powstaje na 3,5-hektarowej działce, w okolicach zajezdni autobusów przy Grygowej. – W razie potrzeby istnieje możliwość rozbudowy ODTJ, np. o sekcje związane ze szkoleniem motocyklistów – dodaje Artur Banaszkiewicz.

Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy będzie służyć do prowadzenia szkoleń dla kierowców ciężarówek w ramach kwalifikacji wstępnej i okresowej, kierowców pojazdów specjalnych (np. karetek pogotowia) oraz "młodych kierowców", którzy zgodnie z znowelizowaną ustawą (wejdzie w życie 19 stycznia 2013 roku – przyp. red.) od 4 do 8 miesiąca od uzyskania prawa jazdy muszą przejść obowiązkowe szkolenie z techniki jazdy z trudnych warunkach – Szacujemy, że rocznie z obowiązkowych kursów skorzysta 12 tysięcy kierowców z naszego województwa oraz kolejnych kilka z tzw. ściany wschodniej – kończy Artur Banaszkiewicz. Tor ma być gotowy do połowy przyszłego roku.

Paweł Puzio, Dziennik Wschodni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie