Tajemnice dobrych przewodów

Redakcja
Niekiedy kierowcy wydawać się może, że to z winy przewodów ma kłopoty z „odpaleniem” auta, albo silnik pracuje nierówno, szarpie, a czasem nawet gaśnie. Należy jednak postawić pytanie, czy pierwotną przyczyną niesprawności układu zapłonowego są przewody, czy może tylko izolacja?

Budowa przewodu zapłonowego nie jest skomplikowana, ale ważne jest by poszczególne jego elementy były wykonane z najlepszych surowców. Ponieważ przez przewód płynie prąd o bardzo wysokim napięciu a dodatkowo ma on tę właściwość, że znajduje sobie zawsze najkrótszą drogę, by dotrzeć z punktu A do punktu B, to bardzo istotną rolę pełnią osłony samego przewodu (kabla), jak i osłony terminali.

Najwięksi światowi producenci stosują w osłonach silikon, który jest najlepszym izolatorem, a jednocześnie nie traci swoich właściwości nawet w ekstremalnych temperaturach (-50 st. C - +250 st. C). Taki izolator jak silikon, dzięki swoim wyjątkowym właściwościom powoduje niemalże bezstratny przepływ prądu oraz znacznie ogranicza ryzyko przebicia.

Janmor, dążąc do jak najwyższej jakości, wymógł na kontrahentach zwiększenie zawartości silikonu w warstwach izolacyjnych, obecnie silikon stanowi ok. 60% (+/- 2%). U niektórych firm konkurencyjnych ta proporcja komponentu silikonowego waha się od 5-10 %, a mimo to takie przewody także określa się mianem silikonowych.

Ostatnim, według nas najważniejszym elementem składowym przewodów zapłonowych są osłony. Montujemy je na przewodzie w celu uszczelnienia połączeń miedzy świecami i kopułką zabezpieczając je w ten sposób przed działaniem czynników zewnętrznych. Ponieważ nasza firma nie idzie na ustępstwa odnośnie jakości, osłony te także wykonane są z silikonu, który stanowi w nich do 60% masy.

Reaktancyjny przewód zapłonowy "wire wound" cechują nadzwyczajne parametry w silikonowych osłonach. Ferromagnetyczny rdzeń składa się z wykonanej z włókna szklanego i kevlaru bazy na którą wprasowano ferromagnetyczną mieszankę, która jest ściśle owinięta drutem ze stali nierdzewnej, powleczonym dodatkowo półprzewodzącym lateksem. Taka konstrukcja rdzenia ferromagnetycznego zapewnia maksymalną jakość iskry przy praktycznie zerowych stratach

Tajemnice dobrych przewodów

prądu, jednocześnie utrzymując doskonały poziom tłumienia impulsów elektromagnetycznych. Oporność 5,6 kOhm/1m2

Budowa przewodu silikonowego JANMOR z rdzeniem ferromagnetycznym

Pozostałe elementy naszych wiązek są wykonane z najlepszych materiałów. Terminale wykonane są ze sprężystego mosiądzu lub z wysoko gatunkowej kwasoodpornej stali nierdzewnej. Na jakość wiązki duży wpływ ma sposób montażu terminali na przewodzie. Firma Janmor chcąc zapewnić jak najwyższą

Tajemnice dobrych przewodów

jakość połączenia pomiędzy rdzeniem, a terminalem odizolowywuje oba końce odciętego przewodu. Następnie po zawinięciu na przewód tak odsłoniętą żyłę prądową zaciska się z odpowiednią siłą na specjalistycznych automatach gwarantując w ten sposób tzw. "full contact".

Silikonowe przewody zapłonowe TECHNOLOGIA NIE DO PRZEBICIA

 Przewód "wire wound" firmy Janmor - to 5 najwyższej jakości elementów. Zewnętrzna izolacja silikonowa - zapewnia największy stopień ochrony przed czynnikami zewnętrznymi tj. odporność na działanie kwasów, olejów i smarów, najwyższa odporność termiczna -50°C - + 250°C oraz odporność na przebicie do 70.000 V.

Siatka z włókna szklanego lub taśma nylonowa- zwiększa odporność przewodu na działanie czynników mechanicznych. Wewnętrzna izolacja silikonowa o najlepszych właściwościach tłumiących niepożądane promieniowanie  elektromagnetyczne.

Przewodnik elektryczny ze stali nierdzewnej o niskiej oporności 5,6 k/m pokryty dodatkowo półprzewodzącym lateksem - zapewnia doskonałe przewodzenie prądu i jednocześnie tłumienie powstających przy rozruchu silnika zakłóceń elekromagnetycznych.

Warstwa materiału ferromagnetycznego pochłaniającego zakłócenia.

3 LATA GWARANCJI

Jedyny polski producent przewodów zapłonowych z rdzeniem ferromagnetycznym w izolacji i osłonach z silikonu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie