W początkowej fazie projektu, Audi i Hanergy mają zamiar zintegrować produkowane przez Alta Devices błony fotowoltaiczne z panoramicznym, szklanym dachem samochodów marki Audi. W przyszłości, prawie cała powierzchnia dachu będzie pokryta ogniwami słonecznymi. Pozyskiwana w ten sposób energia zostanie skierowana do sieci pokładowej, przetwarzana w energię elektryczną i będzie zasilać np. klimatyzację, czy ogrzewanie siedzeń. To kolejny element zwiększający wydajność, mający bezpośredni, pozytywny wpływ na zasięg samochodów elektrycznych.
Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście
Polecamy: Nowe Volvo XC60
„Zasięg samochodu elektrycznego, to dla naszych klientów zasadniczy element przy podejmowaniu decyzji o jego kupnie. Wspólnie z Hanergy chcemy w naszych elektrycznych modelach montować takie innowacyjne, solarne rozwiązania techniczne wydłużające zasięg pojazdów, a zarazem spełniające wymogi równowagi środowiskowej” – mówi dr Bernd Martens, członek zarządu Audi AG ds. zaopatrzenia.
W dłuższej perspektywie, energia słoneczna ma nawet bezpośrednio ładować akumulatory odpowiedzialne za napęd. „Byłby to milowy kamień na drodze ku zrównoważonej, bezemisyjnej mobilności” – dodaje Martens.
Zielona energia generowana będzie przez wyjątkowo cienkie i elastyczne, innowacyjne ogniwa słoneczne o stopniu wydajności ponad 25 procent. Ogniwa te działają bardzo dobrze również przy słabym świetle i w wysokich temperaturach. Alta Devices produkuje je w Kalifornii. Do końca roku 2017 ma powstać pierwszy prototyp.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?