Podczas ostatniego wyścigu z cyklu Le Mans Series 2008 na brytyjskim torze Silverstone, Peugeot zaprezentował bolid 908 HDi FAP, który został wyposażony w hybrydowy system odzysku energii kinetycznej.
Prototyp składa się z trzech podstawowych elementów: silnika-generatora elektrycznego o mocy
60 kW, akumulatorów, które pozwalają na gromadzenie energii za pomocą 600 ogniw litowo- jonowych, oraz układów energoelektronicznych kontrolujących przepływ energii pomiędzy akumulatorem i silnikiem-generatorem.
- Zastosowanie napędu hybrydowego na wyścigach będzie dla naszej firmy okazją do zdobycia doświadczeń, które pozwolą udoskonalić produkcję pojazdów seryjnych z tym napędem.
Oczywiście, wykorzystanie nowej technologii w wyścigach samochodów sportowych, będzie zależało od przyszłorocznego regulaminu - tłumaczy Michel Barge, dyrektor Peugeot Sport.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?