Szybka hybryda Peugeota

(TSz)
Fot. Peugeot
Fot. Peugeot
Podczas ostatniego wyścigu z cyklu Le Mans Series 2008 na brytyjskim torze Silverstone, Peugeot zaprezentował bolid 908 HDi FAP, który został wyposażony w hybrydowy system odzysku energii kinetycznej.

Podczas ostatniego wyścigu z cyklu Le Mans Series 2008 na brytyjskim torze Silverstone, Peugeot zaprezentował bolid 908 HDi FAP, który został wyposażony w hybrydowy system odzysku energii kinetycznej.

 

Prototyp składa się z trzech podstawowych elementów: silnika-generatora elektrycznego o mocy

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

60 kW,  akumulatorów, które pozwalają na gromadzenie energii za pomocą 600 ogniw litowo- jonowych, oraz układów energoelektronicznych kontrolujących przepływ energii pomiędzy akumulatorem i silnikiem-generatorem.

 

- Zastosowanie napędu hybrydowego na wyścigach będzie dla naszej firmy okazją do zdobycia doświadczeń, które pozwolą udoskonalić produkcję pojazdów seryjnych z tym napędem.

 

Oczywiście, wykorzystanie nowej technologii w wyścigach samochodów sportowych, będzie zależało od przyszłorocznego regulaminu - tłumaczy Michel Barge, dyrektor Peugeot Sport.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty