Szybciej na "dwudziestce" i "dwudziestce szóstce"

redakcja.gdp
Szybciej na "dwudziestce" i "dwudziestce szóstce".
Szybciej na "dwudziestce" i "dwudziestce szóstce".
Na drogach krajowych w naszym regionie zostały wprowadzone zmiany. Szybciej pojedziemy na krajowej "dwudziestce" i "dwudziestce szóstce".
Szybciej na "dwudziestce" i "dwudziestce szóstce".
Szybciej na "dwudziestce" i "dwudziestce szóstce".

Zmian jest niewiele, bo raptem sześć. Kierowcy ucieszą się jadąc drogą krajową nr 20 w miejscowości Przyjezierze (gm. Borne Sulinowo) gdzie można jechać z prędkością 90 kilometrów na godzinę, wcześniej można było tylko "sześćdziesiątką". Na drodze krajowej nr 26, w dwóch miejscach podwyższono prędkość do 70 kilometrów (dotychczas "60"): w Grabowej (gm. Chojna) oraz na odcinku między 15 a 16 km DK nr 26.

Pozostałe trzy zmiany dotyczą usunięcia znaków zakazu w terenie zabudowanym. W miejscowości Jeleń (gm. Borne Sulinowo) zdjęto ograniczenie prędkości do 40 km/h. Taki sam zakaz zdjęto w Sitnie (gm. Szczecinek). Natomiast w miejscowości Gwda zniknął zakaz rozwijania wyższej prędkości niż 50 km/h, co oznacza dla kierowców, że w nocy mogą jechać przez obszar zabudowany z "60" na liczniku. Przez wymienione miejscowości prowadzi krajowa "dwudziestka".

- Zmian jest niewiele, ale już wcześniej dokonaliśmy zmian w oznakowaniu - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wszystkie wymienione zmiany zostały już wprowadzone w terenie.

To fragment akcji wymiany znaków przy drogach krajowych. W całej Polsce - aż w 262 miejscach przyspieszymy, zwolnimy zaś w 144.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wspólnie z policją przez kilka miesięcy skontrolowała blisko tysiąc czterysta kilometrów dróg krajowych. Propozycje zmian mogli zgłaszać również kierowcy. W wyniku kontroli zdecydowano o zmianie ograniczenia prędkości w czterystu sześciu lokalizacjach.

W większości przypadków ograniczenia prędkości na drogach krajowych zostaną zwiększone z dotychczasowych, najczęściej o 10 i 20 km/h, np: z 50 do 70 km/h. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty