Tytuł tego aktu prawnego jest zresztą mylący, gdyż w zasadach egzaminowania nie zmienia się nic, choć tu właśnie powinny nastąpić zmiany zasadnicze.
Jeżeli natomiast chodzi o szkolenie, to znacznie zwiększyła się liczba godzin jakie będzie musiał poświęcić kursant nim zostanie dopuszczony do egzaminu. Trzykrotnie wzrosła liczba godzin szkolenia teoretycznego (z 10 do 30) natomiast jazd będzie o 50% więcej (było 20 godzin, będzie 30). Pociągnie to za sobą oczywiście wzrost kosztów, jakie będzie musiał ponieść kursant. Z mini ankiety, jaką przeprowadziliśmy w ośrodkach szkolenia wynika, że ceny kursów zwiększą się średnio o połowę. (Zupełnie na marginesie: nawet po tej podwyżce kursy pozostaną atrakcyjne dla chętnych zza granicy, którzy już dziś chętnie szkolą się w polskich ośrodkach na zachodzie kraju.)
Na razie jednak szkoły nauki jazdy przeżywają krótkotrwały boom: liczba chętnych, którzy chcą zdążyć zacząć kurs na starych zasadach (i mniej za niego zapłacić) wzrosła nawet trzykrotnie.
Część z nich i tak będzie musiała wykupić dodatkowe godziny jazdy. W nowelizowanym rozporządzeniu sprecyzowano bowiem nie do końca dotąd jasną zasadę, że kursant musi zdać tzw. egzamin wewnętrzny, przeprowadzany na takich samych zasadach, jak egzamin państwowy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?