To skrzyżowanie nie jest lubiane przez kierowców, ze względu na tworzące się w tym miejscu korki. Obecnie pojazdy skręcające w prawo z ul. Żołnierskiej w ul. Szeroką w kierunku dzielnicy Bezrzecze maja pierwszeństwo nad pojazdami poruszającymi się ul. Szeroką na kierunku od centrum miasta.
W porannych oraz popołudniowych godzinach szczytu szczególnie od strony ul. Taczaka tworzą się dość długie kolejki pojazdów oczekujących na wjazd Skrzyżowanie te znajduje się praktycznie na jedynej drodze łączącej centrum miasta z ww. dzielnicą jak również ościennymi gminami.
Skutkiem tego jest bardzo duże natężenie ruchu pojazdów zarówno wjeżdżających jak i wyjeżdżających z rozpatrywanego obszaru.
Receptą na tworzące się tutaj korki ma być budowa ronda. Ruch okrężny wprowadzony zostanie na zasadzie "minironda" o niewyniesionej wysepce najazdowej o średnicy 10 metrów oznaczoną punktowymi elementami odblaskowymi barwy białej.
- Promienie zewnętrzne przedmiotowego "mini ronda" wynoszą 11 metrów - mówi Marta Kwiecień - Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Wszystkie wloty na przedmiotowe skrzyżowanie projektuje się jako podporządkowane. Wielkość wyspy najazdowej oraz promienia zewnętrznego została dostosowana zarówno do natężenia ruchu pojazdów jak również ich gabarytów w szczególności pojazdów autobusowej komunikacji miejskiej i samochodów ciężarowych. Średnica zewnętrzna ronda wynosi 22 metry i praktycznie mieści się w istniejących krawężnikach.
Projekt przewiduje, iż w miejscach w których powinno zastosować się "pola wyłączone z ruchu" zastosowane będą przestrzenie wybrukowane z szarej kostki kamiennej oraz szarego krawężnika kamiennego czyli takiego samego materiału jaki użyto do budowy wysepki najazdowej na skrzyżowaniu ul. Szerokiej z ul. Modrą w Szczecinie.
Średnica zewnętrzna wysepki najazdowej wystawać będzie na 2 centymetry nad poziom jezdni natomiast punkt centralny, 10 centymetrów nad poziom jezdni. Projekt przewiduje również wyznaczenie przejścia dla pieszych w pobliżu posesji nr 63 w ciągu ul. Szerokiej od strony skrzyżowania z ul. Żołnierską z jednoczesną likwidacją przejścia dla pieszych zlokalizowanego obecnie pomiędzy posesją nr 63, a 63B. Zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych związana jest z obserwacjami ruchu pieszego. Nowe oznakowanie poziome w rejonie skrzyżowania wykonane będzie jako grubowarstwowe.
- Prace rozpoczną się 24 sierpnia i potrwają do 28 sierpnia - wyjaśnia Marta Kwiecień - Zwierzyńska. -
W związku z powyższym w okresie 24-28.08.2011 r. (dla komunikacji nocnej 22/23-27/28.08.2011 r.) wprowadza się zmiany w kursowaniu linii autobusowych 60, 74, 75, 521 i 527.
Linia 60 będzie kursować w obu kierunkach częściowo zmienioną trasą, od przystanku "Klonowca Zajezdnia" ulicami: Wernyhory Reduty Ordona / Czorsztyńska Łukasińskiego, do ul. Taczaka i dalej po swojej trasie według normalnego rozkładu jazdy.
Na trasie objazdu będą obowiązywać przystanki w obu kierunkach: "Klonowica Zajezdnia", wspólny z liniami 53, 74, 75, 80, 521, 527, 529, "Wernyhory", "Kleeberga", "Bracka", wspólny z linią 529. Zawieszeniu ulegają przystanki: "Klonowica Zajezdnia" zlokalizowany na wysokości wyjazdu z zajezdni, "Żołnierska" w kierunku Cukrowej, "Krzekowo", "Szeroka nż", "Bracka" w kierunku Stoczni Szczecińskiej zlokalizowany za skrzyżowaniem z ul. Łukasińskiego.
Linia 74 będzie kursować w obu kierunkach częściowo zmienioną trasą, od przystanku "Klonowca Zajezdnia" ulicami: Klonowica Zawadzkiego Szafera, do ul. Modrej i dalej po swojej trasie według specjalnego rozkładu jazdy.
Zawieszeniu ulegają przystanki: "Krzekowo", "Krzekowo Kościół".
Linia 75 będzie kursować częściowo zmienioną trasą, od przystanku "Zawadzkiego Kościół" ulicami: Benesza Romera, do przystanku końcowego "Romera" (ul. Romera, przy wodociągach) i dalej po swojej trasie w kierunku Dworca Głównego.
Na trasie objazdu uruchamia się dodatkowy przystanek "Benesza" w kierunku Romera, zlokalizowany na wysokości Szkoły Podstawowej nr 45 oraz "Romera", przystanek dla wysiadających, zlokalizowany na ul. Romera przed skrzyżowaniem z ulicą Szafera (przy wodociągach).
Zawieszeniu ulegają przystanki: "Krzekowo", "Krzekowo Kościół" w obu kierunkach. "Romera" w kierunku Krzekowa, "Szafera" w kierunku Krzekowa, "Zawadzkiego" w kierunku Krzekowa.
W komunikacji dziennej dojazd do pętli Krzekowo możliwy jest tramwajami. Pasażerowie posiadający biletowy okresowe na linie 60, 74 i 75 są upoważnieni do podróżowania liniami 5 i 7 na odcinku Wernyhory Krzekowo.
Linia 521 będzie kursować na trasie Krzekowo – Dworzec Główny częściowo zmienioną trasą, ulicami: Klonowica – Zawadzkiego – Benesza – Romera wg normalnego rozkładu jazdy. Autobusy nie będą zatrzymywać się na przystanku "Krzekowo Kościół” w obu kierunkach.
Linia 527 będzie kursować na trasie Bezrzecze – Dworzec Główny częściowo zmienioną trasą, od przystanku "Modra” ulicami: Romera – Benesza – Zawadzkiego – Klonowica, do przystanku "Krzekowo” i dalej stałą trasą wg normalnego rozkładu jazdy. Autobusy nie będą zatrzymywać się na przystanku "Krzekowo Kościół” w obu kierunkach.
Marek Jaszczyński
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?