Szansa dla Nysy-Motor

kacz
Wicepremier Jerzy Hausner zobowiązał zarząd Daewoo FSO, aby do końca marca wskazał inwestora, który kupi będącą od półtora roku w stanie upadłości fabrykę Nysa–Motor.

Wicepremier Jerzy Hausner zobowiązał zarząd Daewoo FSO, aby do końca marca wskazał inwestora, który kupi będącą od półtora roku w stanie upadłości fabrykę Nysa-Motor.W tym tygodniu z władzami Nysy, a także z syndykiem masy upadłościowej
zakładu spotkali się przedstawiciele jednego z potencjalnych
kupców zakładu, Polskiej Fabryki Samochodów.

Spotkania burmistrza Nysy, Mariana Smutkiewicza z wicepremierem Jerzym
Hausnerem, to w dużej mierze efekt niedawnej manifestacji byłych
pracowników Nysy-Motor. Na spotkaniu w ministerstwie obecny był
również prezes koncernu Daewoo FSO, Jan Woźniak.

- Wicepremier Hausner zobowiązał prezesa Daewoo do zamknięcia
negocjacji do 31 marca - wyjaśnia Edyta Bednarska-Kolbiarz, rzecznik
prasowy Urzędu Miasta w Nysie.

Kupnem upadłej Nysy-Motor jak dotąd zainteresowanych jest dwóch
inwestorów, angielska firma Alana Wotersa oraz Polska Fabryka
Samochodów. Jednak do tej pory negocjacje z obydwoma oferentami
skutecznie blokował koreański koncern. Według prezesa Woźniaka, teraz
sprawa na pewno ruszy z miejsca, ponieważ firma uniezależniła się od
Koreańczyków.

W tym tygodniu do Nysy przyjechali reprezentanci Polskiej Fabryki
Samochodów. - Pytali o ulgi dla inwestorów jakie
obowiązują w gminie - tłumaczy Edyta Bednarska-Kolbiarz. PFS powstała w
połowie ubiegłego roku i obecnie wydaje się być najpoważniejszym
kandydatem do kupienia nyskiej fabryki.

 Nie jest jednak tajemnicą, że burmistrz Nysy Marian Smutkiewicz
jako nowego właściciela chętniej widziałby Anglika.

- Gmina nawiązała kontakt z panem Wotersem, ale nie my zadecydujemy kto
kupi fabrykę - zaznacza rzecznik. - Nam zależy jedynie na tym, aby
zakład został uruchomiony. To być albo nie być dla całego miasta.

Tymczasem Jarosław Marczyński, pełnomocnik syndyka masy upadłościowej
Nysy-Motor podkreśla, że nowy nabywca fabryki musi oprócz
pieniędzy mieć pomysł na uruchomienie tam produkcji.

- W obecnej sytuacji rynkowej produkowanie wyłącznie samochodów
w tak dużej fabryce nie może się udać. Potrzebny jest jeszcze dodatkowy
pomysł - podsumowuje Marczyński. - Poczekamy na ustalenia zarządu
Daewoo.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie