System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Pomysł się spodobał, zastosują go na autostradzie

redakcja.gdp
System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Pomysł się spodobał, zastosują go na autostradzie
System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Pomysł się spodobał, zastosują go na autostradzie
System Zarządzania Ruchem, który powstał w Szczecinie, nie zbiera wśród tutejszych kierowców jedynie dobrych opinii. Ale docenili go urzędnicy i będzie wykorzystywany na drogach krajowych.
System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Pomysł się spodobał, zastosują go na autostradzie
System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Pomysł się spodobał, zastosują go na autostradzie

Marek Jaszczyński

[email protected]

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chwali system zarządzania ruchem w Szczecinie. Podobny ma zostać wdrożony na drogach krajowych.

Obecnie trwają prace analityczne nad Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem (KSZR). – Prawdopodobnie w drugim kwartale tego roku zostanie ogłoszony przetarg na pełnienie roli konsultanta, czyli inżyniera kontraktu przygotowującego projekt wdrażania Systemu Zarządzania Ruchem – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

System ten ma między innymi umożliwić dynamiczne sterowanie ruchem oraz będzie dostarczał użytkownikom aktualnych informacji o warunkach ruchu i zagrożeniach.

– Wpisuje się w działania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Europy w sprawie wdrażania inteligentnych systemów transportowych – mówi Mateusz Grzeszczuk.

Szczeciński system działa od listopada ubiegłego roku i zbiera rozmaite opinie. Za pośrednictwem tablic kierowcy otrzymują dwie informacje. Pierwsza mówi o faktycznym czasie przejazdu pomiędzy punktem, w którym znajdują się tablice a punktem docelowym – czyli Most Długi, Trasa Zamkowa czy Rondo Uniwersyteckie (w kierunku wjazdu do centrum) oraz autostrady A6 w przypadku wyjazdu z miasta a także pomiędzy punktami kontrolnymi np. pomiędzy Szosą Stargardzką a skrzyżowaniem ul. Struga z Gryfińską. Czas podawany na tablicach jest czasem rzeczywistym odczytanym z tablic rejestracyjnych przejeżdżających samochodów za pomocą kamer.

Druga informacja dla kierowców, przekazywana za pośrednictwem kolorów, mówi o płynności ruchu na danych odcinkach. Kolor czerwony oznacza przejazd z prędkością mniejszą niż 20 kilometrów na godzinę. Pomarańczowy - 20 - 40 kilometrów na godzinę i zielony „bez utrudnień".

To, co zostało zbudowane, to pierwszy etap realizacji szczecińskiego Systemu Zarządzania Ruchem. W planach jest włączenie do systemu odcinka autostrady A6, jako trzeciej alternatywnej drogi wjazdowej do Szczecina. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty