
- Syrena powstała z sześciu samochodów różnych marek. Nadwozie pochodzi z Syreny Bosto, zaś podwozie z Suzuki Vitara - wylicza właściciel pojazdu. Przedni most jest z UAZ-a, a wiele części pochodzi m.in. z Mitsubishi Pajero.
Z karoserią Syreny wiąże się ciekawa historia. - Długo szukałem budy do Syrenki. Udało mi się ja znaleźć u pewnego rolnika, gdzie była zaadaptowana na... kurnik - tłumaczy Wojciech Dybul.
Syrena Bosto z napędem 4x4 powstawała przez dwa tygodnie, a największym problemem okazało się dopasowanie konstrukcji kultowego auta do ramy Vitary.
Syrena Bosto to wersja dostawcza samochodu Syrena. „Bosto” to skrót od określenia bielski osobowo-towarowy. Auto było produkowane przez bielskie zakłady FSM od 1975 do 1983 roku.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?