Światowa premiera nowego Opla Merivy

(ip)
Udostępnij:
Nowa Meriva świętuje swoją światową premierę w Brukseli podczas Salonu Motoryzacyjnego International Motor Show. Mały minivan Opla wyróżnia się odświeżoną, wyrazistą stylistyką oraz szeroką gamą najnowszych rozwiązań technicznych, które jeszcze bardziej zwiększają komfort i efektywność.

Liczne zmiany wprowadzone w nowej Merivie zwiększają efektywność najważniejszych funkcji i sprawiają, że staje się ona

Fot: Opel
Fot: Opel

jeszcze bardziej dopracowanym modelem. Zwraca uwagę nowy grill z większą ilością chromu oraz chromowanymi akcentami wokół lamp przeciwmgielnych. Z grillem sąsiadują nowo zaprojektowane przednie reflektory z motywem orlego oka. Diody w światłach do jazdy dziennej nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd kojarzący się z nowoczesną technologią.  Boki auta wzbogacono o elegancką chromowaną listwę podkreślającą falisty kształt dolnej krawędzi tylnej szyby, co poprawia widoczność dzieciom siedzącym na tylnych fotelach. Centralnie ulokowane klamki sygnalizują obecność innowacyjnego rozwiązania, jakim są drzwi typu FlexDoors, z zawiasami przy tylnym słupku, ułatwiające wsiadanie do pojazdu. Nowością dodającą dynamiki i elegancji w tylnej części nadwozia są energooszczędne diodowe lampy o niebanalnym kształcie elementów świecących.

Nowa Meriva jest dostępna z silnikami benzynowymi, LPG i Diesla, które spełniają przyszłe normy emisji Euro 6, wchodzące w życie we wrześniu 2015 r.  Nowością jest silnik Diesla 1.6 CDTI, który zadebiutował w Zafirze Tourer. Zapewnia on niskie zużycie paliwa i jest przyjazny dla środowiska. Charakteryzuje go również wyjątkowa płynność jazdy oraz niski poziom hałasu i wibracji. Ten nowoczesny silnik Diesla jest najcichszy w swojej klasie. Zaawansowana jednostka napędowa, wykonana w całości z aluminium, z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zastąpi zarówno silnik 1.3 CDTI, jak i 1.7 CDTI, które wcześniej były montowane w Merivie.

Fot: Opel
Fot: Opel

Pierwsza wersja silnika 1.6 CDTI, dostępna w nowej Merivie, ma moc 100 kW/136 KM i zużywa tylko 4,4 l/100 km przy emisji 116 g/km CO2. To poprawa o 10% w stosunku do silnika 1.7 CDTI 96 kW/130 KM (w którym spalanie i emisja wynosiły odpowiednio: 4,9 l i 129 g). Stało się to możliwe między innymi dzięki rozwiązaniom technicznym zmniejszającym tarcie w przedziale od 1500 do 2500 obr./min w silnikach tej klasy. Ponadto maksymalny moment obrotowy nowego silnika 1.6 CDTI wynosi 320 Nm (o 7% więcej niż w poprzednim silniku 1.7 CDTI) przy 2000 obr./min.

W najbliższym czasie zostaną wprowadzone kolejne wersje silnika, w tym dwie o mocy wyjściowej 81 kW/110 KM. Na szczególną uwagę zasługuje jedna z nich, o średnim spalaniu 3,8 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 99 g/km. Dzięki nowej jednostce napędowej Meriva stanie się pierwszym minivanem (benzynowym lub na olej napędowy) z emisją poniżej 100 g.

Opel zainwestował 50 mln euro w optymalizację konstrukcji 5- i 6-biegowych przekładni w nowej Merivie. Liczne ulepszenia w komponentach i mechanizmach zmiany biegów, jak również lepsza integracja z pojazdem, zaowocowały znaczną poprawą płynności i precyzji zmiany biegów. Nowe ręczne skrzynie biegów o obniżonym tarciu zapewniają większy komfort zmiany

Fot: Opel
Fot: Opel

przełożeń dla silników benzynowych, Diesla i LPG. Ponadto 6-biegowa skrzynia o obniżonym tarciu jest obecnie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo w wersjach 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Taka kombinacja automatycznej skrzyni biegów i silnika benzynowego spełnia oczekiwania klientów dotyczące modelu Meriva.

Nowa Meriva została wyposażona w multimedialny system IntelliLink zapewniający bezproblemową integrację smartfona z pojazdem. Na dużym siedmiocalowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy, czytelny i wygodny interfejs graficzny systemu IntelliLink. System jest wyposażony w moduł Bluetooth umożliwiający obsługę telefonu bez użycia rąk, funkcję strumieniowej transmisji dźwięku oraz dodatkowe złącze USB.

Standardem w Merivie jest system IntelliLink z radioodtwarzaczem CD, natomiast cyfrowe radio DAB+ — zapewniające lepsze namierzanie stacji radiowych oraz lepszą jakość odbioru i dźwięku — jest dostępne jako opcja. Integralną częścią systemu jest nawigacja, która działa zarówno w oparciu o Navi 650 IntelliLink, jak i Navi 950 IntelliLink. Działa ona wyjątkowo szybko i precyzyjnie podczas obliczania tras oraz zmian powiększenia mapy, a punkty docelowe można wprowadzać poleceniami głosowymi. Podobnie jak w Insignii w jednym zdaniu można podać adres i zażądać uruchomienia nawigacji.

Meriva jest pierwszym i jedynym na świecie samochodem, który uzyskał certyfikat za ogólną koncepcję ergonomii pojazdu. W 2010 r. niezależni eksperci ze stowarzyszenia AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — „Akcja na rzecz zdrowych pleców”) przyznali Merivie prestiżową odznakę jakości AGR jako gwarancję znakomitej ergonomii i ochrony pleców. Certyfikat wydano na podstawie oceny najważniejszych i unikatowych innowacji zastosowanych w Merivie: rozwiązania FlexSpace umożliwiającego elastyczne rozmieszczenie tylnych foteli; systemu FlexDoors pozwalającego szeroko otworzyć wszystkie drzwi (84°), ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie dzięki zamocowaniu drzwi na tylnym słupku i solidnym klamkom; ergonomicznych przednich foteli, które można ustawić na wiele sposobów, oraz unikatowego, zintegrowanego bagażnika na rowery, który jest zawsze w samochodzie i można go rozłożyć, wyciągając ze zderzaka jak szufladę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie