Nadejście lata oznacza lepsze warunki jazdy - suchą nawierzchnię, dłuższy dzień i dużo słońca. Jednak światło słoneczne nie

zawsze jest sprzymierzeńcem kierowcy. Często bowiem oślepia, powoduje zmęczenie wzroku i problem z dostrzeżeniem innych pojazdów znajdujących się na drodze.
Z danych opublikowanych przez Komisję Europejską wynika, że używanie świateł do jazdy dziennej zwiększa widoczność samochodu na drodze i pozwala uniknąć do 2 tys. wypadków rocznie. W ubiegłym roku w życie wszedł przepis unijny (2008/89/WE), nakazujący montowanie świateł do jazdy dziennej DRL (ang. Daytime Running Light) w nowych modelach samochodów, produkowanych od 2011 roku.
W Polsce całoroczny nakaz używania w trakcie jazdy świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej obowiązuje od 2007 roku. Zgodnie z przepisami kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania w czasie od świtu do zmierzchu, w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Czym różnią się te dwa rodzaje oświetlenia samochodowego?