Suzuki Wagon R+

Krzysztof Franek
To już trzecia wersja od czasu wprowadzenia do sprzedaży w roku 1993 pierwszego modelu Suzuki Wagon R.

 | 
Trzecia generacja

Suzuki Wagon R+

O sukcesie auta świadczy fakt, że w ciągu sześciu lat sprzedano milion egzemplarzy. Obecnie w sprzedaży znajduje się model: Wagon R+ o silniku 1300 ccm, który jest przyrodnim bratem Opla Agili
, produkowanej w fabryce GM Opel w Gliwicach.

NadwozieKompaktowe nadwozie, wnętrze dużo większe niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Auto jest łatwe do prowadzenia i parkowania w mieście, nadaje się do jazdy na dłuższych trasach. Zwiększono długość nadwozia o 100 mm i szerokość o 25 mm.
Wnętrze czteroosobowego Wagona R+ kryje mnóstwo zakamarków na bagaż osobisty. Większy może być schowany w łatwo dostępnych szufladach, wysuwanych spod przednich siedzeń.
Po złożeniu tylne siedzenia tworzą płaską podłogę, powiększającą przestrzeń bagażnika z 248 l do pojemności 597 litrów. Dostęp do bagażu jest łatwy dzięki dużym tylnym drzwiom.
Tylne fotele, regulowane są boczną dźwignią, są jeszcze nieznacznie wyższe, co oznacza równie dobrą, co kierowcy, widoczność dla pasażerów z tylnej kanapy.
Co ważne, siedzenia znajdują się na wysokości bioder osoby stojącej obok auta, tak więc wsiadanie i wysiadanie z niego jest bardzo wygodne.

Silnik i konstrukcja16-zaworowy silnik z jednym wałkiem rozrządu w głowicy o pojemności 1,3 litra, z elektroniczny m systemem wielopunktowego wtrysku zapewnia maksymalną moc 56 kW przy 5500 obrotach na minutę, a maksymalny moment obrotowy - 115 Nm przy 4250 obrotach.
W średniej z tzw. jazdy mieszanej, czyli w mieście i poza nim auto zużywa 6,1 l na 100 km. Przy manualnej skrzyni biegów osiąga maksymalną prędkość 155 km/h. Wtedy jednak, ten cichutki przy mniejszych prędkościach silnik - słychać wyraźniej. W samochodzie można zamontować zarówno 5-biegową ręczną skrzynię biegów, jak i 4-biegową skrzynię automatyczną.
Konstrukcja Wagona R+ typu "monocoque" została wykonana według europejskich standardów zderzeniowych NCAP. Przednie i tylne drzwi mają belki wzmacniające, a przednie, wraz ze słupkami środkowymi, są wzmocnione uretanowymi wkładkami absorbującymi i rozpraszającymi siłę uderzenia bocznego.
Auto wyposażono w 4-kanałowy system ABS, połączony z systemem EBD (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na przud i tył). Podczas wypadku czołowego uruchamia się standardowa poduszka (60 l) po stronie kierowcy i 120-litrowy airbag po stronie pasażera z przodu, montowana na życzenie.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty