Suzuki VX 800

(boro)
Udostępnij:
Suzuki VX 800, to motocykl, który można nazwać złotym środkiem. Jednocześnie jest dziarskim nekedem, który potrafi narobić hałasu w mieście, motocyklem dobrym do turystyki i złotym środkiem dla tych, którzy nie lubią monumentalnej charakterystyki choppera.

Suzuki VX 800, to niekonwencjonalny motocykl, który można nazwać złotym środkiem
. Jednocześnie jest dziarskim nekedem, który potrafi narobić hałasu w mieście, motocyklem dobrym do turystyki i złotym środkiem dla tych, którzy nie lubią monumentalnej charakterystyki choppera, a i do końca nie pasuje im wściekły jazgot czterocylindrowego ścigacza. Mają więc dwa w jednym: klasyczną linię motocykla i mocny silnik V - 2 o poj. skokowej 805 ccm. Jego basowy pomruk daje tylko złudzenie spokojnej maszynki spacerowej, bo po odkręceniu manetki jeździec wie, dlaczego ma możliwość głębokiego pochylenia się do przodu. Zmusza go do tego prędkość maks. ponad 180 km/h. Dzisiaj jednak prześledzimy przydatność VX 800 do tego, w czym czuje się najlepiej - turystyki.

Suzuki VX 800

Możliwości
Dodatkowe wyposażenie daje możliwość załadowania bagażu, który wystarczy na długą wyprawę biwakową dla dwóch osób. Torba na zbiornik, sakwy boczne i wałek dają łączną pojemność 168 litrów - wymienia właściciel motocykla. - Dodatkowo małe oparcie pozwala na wygodną pozycję pasażera, a mały bagażnik wystarcza jeszcze na zapakowanie namiotu. W takim zestawie motocykl z załogą waży prawie pół tony.
Jednak i z tym ciężarem radzi sobie dziarska osiemsetka. To przede wszystkim za sprawą elastycznego silnika V-2 zapożyczonego z Intrudera i rozwierconego o kilkadziesiąt ccm. W efekcie daje to wystarczającą moc w niskim zakresie obrotów. Jadąc w górzystym terenie nie trzeba do uprzykrzenia mieszać dźwignią zmiany biegów. To przypadłość znana właścicielom rzędowych czwórek. W VX to praktycznie nie występuje. Motocykl ciągnie równo powyżej 2 tys. obr./min bez względu na to, czy jedzie po prostej nawierzchni, czy pod górkę.

Charakter

Najkorzystniej wypada jednak w średnich prędkościach rzędu 110-120 km/h. Są też pewne wady. Przy pełnym obciążeniu przedni hamulec jest za słaby, a tylny pełni już tylko dekoracyjną funkcję. Zużycie oleju nie przekracza 0,3 l na 1000 km, a spalanie mieści się w normie podanej przez producenta.
Reasumując, model z początku lat 90-tych wart jest 8 do 10 tys. zł. Nie "katowany" egzemplarz przez wiele sezonów da na pewno wiele satysfakcji z jazdy. Na jego korzyść przemawia przede wszystkim: trwały i sprawdzony silnik, bezobsługowy wał kardana, duże przebiegi bez tankowania (do 400 km) oraz wygoda kierowcy i pasażera. Jeźdźcy o wzroście 180-185 cm mają na nim poczucie komfortu, a zamontowanie szerszej od oryginalnaej kierownicy, pozwala utrzymać ergonomiczną sylwetkę, nieznaną fanom motocykli sportowych, zmuszonych do embrionalnego przykurczu.

Suzuki VX 800- to motocykl do ganiania po mieście, jak i w dalsze podróże.
Przedni hamulec, to jeden ze słabszych punktów maszyny. Jedna tarcza nie sprawdza się przy pełnym obciążeniu motocykla.
Silnik V-2 w tym egzemplarzu, charakterystyczny, pomalowany na agresywny czerwony kolor. Podkreśla styl maszyny.
Wał kardana. To akurat atut VX 800. Praktycznie niezniszczalny element, który nie wymaga szczególnej konserwacji i obsługi.
Suzuki VX gotowy do dłuższej podróży. Z powodzeniem mieści się na nim cały komplet toreb, które łącznie pozwalają upchać 168 l bagażu.

Dane

  • silnik: czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V 45, pojemność 805 ccm, śred. x skok 83x74,4 mm chłodzony cieczą, rozrząd SOHC, 4 zawory na cylinder, 2 gaźniki podciśnieniowe Mikuni 36mm,
  • moc maksymalna 61KM/ 6800obr./min., moment obrotowy 72 Nm / 5400 obr.min.
  • przeniesienie napędu: napęd pierwotny kołami zębatymi 1,69, napęd końcowy wał Kardana 3,39, sprzęgło mokre wielotarczowe,
  • skrzynia biegów mechaniczna 5-stopniowa: 2,28; 1,63; 1,22; 1,00; 0,85.
  • podwozie: podwójna zamknięta rama z rur stalowych.
  • zawieszenie: przednie widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, śr. 41 mm, skok 150mm, tylne dwa elementy resorująco - tłumiace o skoku 120 mm z pięciostopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, hamulec przedni 1 tarcza 310 mm, zacisk dwutłoczkowy pływający, hamulec tylny 1 tarcza 350 mm, zacisk stały dwutłoczkowy, koła odlewane, ogumienie - przód: 110/80-18, tył: 150/70-17.
  • wymiary i masy: długość 2270 mm, szerokość 800 mm, wysokość siedzenia 790 mm, rozstaw osi 1555 mm, masa gotowego do drogi 238 kg, zbiornik paliwa 19l.
  • osiągi: prędkość maksymalna 184 km/h, przyspieszenie 0-100km/h 5,3 sek., średnie zużycie paliwa 5,5l/100km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł648,98 zł-49%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie