Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suzuki Vitara

(LM)
Suzuki Vitara sprawdza się zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

Japoński samochód jest swego rodzaju pomostem pomiędzy podstawowym, tanim autem terenowym, a drogimi "bulwarówkami", nadającymi się bardziej na przejażdżki po mieście niż wyprawy w nieznane.

Suzuki Vitara

Vitara pojawiła się w ofercie suzuki już w 1988 roku. Początkowo dostępna była tylko zamknięta wersja trzydrzwiowa, później pojawiły się m.in. modele cabrio oraz wersja pięciodrzwiowa. Do podstawowej jednostki 1.6 dołączyły silniki: benzynowy 2.0 i turbodiesel - również o pojemności dwóch litrów.
Najpopularniejszy w vitarze pozostał jednak motor 1.6, który z czasem z ośmiozaworowej, gaźnikowej jednostki przekształcony został w nowoczesny, szesnastozaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Dysponuje on mocą 96 KM i pozwala rozpędzić auto do 150 km/h, zaś setkę osiągnąć po niespełna 15 sekundach od startu. Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 8-8,5 l/100 km.
Nadwozie samochodu osadzone jest na ramie. W przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano sztywny most i sprężyny śrubowe. Napęd przekazywany jest na koła tylne, w razie potrzeby można jednak do akcji dołączyć oś przednią. Auto wyposażono również w specjalne przełożenie umożliwiające jazdę w trudnych warunkach z prędkością do 50 km/h.
W modelach produkowanych do 1998 roku okresy pomiędzy przeglądami technicznymi wynoszą 10 tys. kilometrów. Auta młodsze odwiedzają serwis rzadziej - co 15 tys. kilometrów. W regularnie serwisowanych egzemplarzach brakuje charakterystycznych, powtarzających się usterek. Wyjątkową trwałością wykazują się silniki - pokonanie kilkuset tysięcy kilometrów nie stanowi dla nich żadnego problemu.
Za mankament należy uznać ubogie wyposażenie większości egzemplarzy. Boczne poduszki powietrzne, czy ABS w ogóle nie występują, poduszki czołowe należą do rzadkości.
O modelu vitara mówi
Dominik Durczok, współwłaściciel ASO Suzuki w Tychach:
- Samochód ten cieszy się bardzo dobrą opinią. Na rynku pojazdów używanych dość trudno znaleźć vitarę serwisowaną, znajdującą się w idealnym stanie technicznym, gdyż auta takie sprzedają się na pniu. Ostrożnie należy podchodzić do egzemplarzy sprowadzonych z Ameryki - pojazdy te z reguły trafiły do Europy drogą morską i były narażone na kontakt ze słonym wilgotnym, powietrzem. W efekcie zdarza się, iż w autach tych pojawiają się ogniska korozji.
Używaną vitarę z 1999 roku można kupić już za około 26 tys. zł, samochód dziesięcioletni to wydatek 10-12 tys. zł.
Ceny części w ASO:
- klocki hamulcowe 225 zł
- tarcze hamulcowe (1 szt.) 151 zł
- amortyzator przedni (1 szt.) 352 zł
- amortyzator tylny (1 szt.) 249 zł
- tłumik końcowy 298 zł
- szyba czołowa (zamiennik) 188 zł
- zderzak przedni 1938 zł
- reflektor przedni 1329 zł

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty