Suzuki Vitara

(LM)
Suzuki Vitara sprawdza się zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

Japoński samochód jest swego rodzaju pomostem pomiędzy podstawowym, tanim autem terenowym, a drogimi "bulwarówkami", nadającymi się bardziej na przejażdżki po mieście niż wyprawy w nieznane.

Suzuki Vitara

Vitara pojawiła się w ofercie suzuki już w 1988 roku. Początkowo dostępna była tylko zamknięta wersja trzydrzwiowa, później pojawiły się m.in. modele cabrio oraz wersja pięciodrzwiowa. Do podstawowej jednostki 1.6 dołączyły silniki: benzynowy 2.0 i turbodiesel - również o pojemności dwóch litrów.
Najpopularniejszy w vitarze pozostał jednak motor 1.6, który z czasem z ośmiozaworowej, gaźnikowej jednostki przekształcony został w nowoczesny, szesnastozaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Dysponuje on mocą 96 KM i pozwala rozpędzić auto do 150 km/h, zaś setkę osiągnąć po niespełna 15 sekundach od startu. Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 8-8,5 l/100 km.
Nadwozie samochodu osadzone jest na ramie. W przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano sztywny most i sprężyny śrubowe. Napęd przekazywany jest na koła tylne, w razie potrzeby można jednak do akcji dołączyć oś przednią. Auto wyposażono również w specjalne przełożenie umożliwiające jazdę w trudnych warunkach z prędkością do 50 km/h.
W modelach produkowanych do 1998 roku okresy pomiędzy przeglądami technicznymi wynoszą 10 tys. kilometrów. Auta młodsze odwiedzają serwis rzadziej - co 15 tys. kilometrów. W regularnie serwisowanych egzemplarzach brakuje charakterystycznych, powtarzających się usterek. Wyjątkową trwałością wykazują się silniki - pokonanie kilkuset tysięcy kilometrów nie stanowi dla nich żadnego problemu.
Za mankament należy uznać ubogie wyposażenie większości egzemplarzy. Boczne poduszki powietrzne, czy ABS w ogóle nie występują, poduszki czołowe należą do rzadkości.
O modelu vitara mówi
Dominik Durczok, współwłaściciel ASO Suzuki w Tychach:
- Samochód ten cieszy się bardzo dobrą opinią. Na rynku pojazdów używanych dość trudno znaleźć vitarę serwisowaną, znajdującą się w idealnym stanie technicznym, gdyż auta takie sprzedają się na pniu. Ostrożnie należy podchodzić do egzemplarzy sprowadzonych z Ameryki - pojazdy te z reguły trafiły do Europy drogą morską i były narażone na kontakt ze słonym wilgotnym, powietrzem. W efekcie zdarza się, iż w autach tych pojawiają się ogniska korozji.
Używaną vitarę z 1999 roku można kupić już za około 26 tys. zł, samochód dziesięcioletni to wydatek 10-12 tys. zł.
Ceny części w ASO:
- klocki hamulcowe 225 zł
- tarcze hamulcowe (1 szt.) 151 zł
- amortyzator przedni (1 szt.) 352 zł
- amortyzator tylny (1 szt.) 249 zł
- tłumik końcowy 298 zł
- szyba czołowa (zamiennik) 188 zł
- zderzak przedni 1938 zł
- reflektor przedni 1329 zł

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie