Suzuki SX4 S-Cross (2013 - obecnie). Poznaj jego wady i zalety

Paweł Piątek
Fot. Suzuki
Fot. Suzuki
Suzuki SX4 S-Cross to dość specyficzna propozycja dla tych, którzy szukają przede wszystkim solidności i prostoty. Auto nie jest zbyt atrakcyjne wizualnie, a we wnętrzu można znaleźć rozwiązania i projekt, który cofa użytkownika o kilka lat wstecz. Ale jeśli dla kogoś design i nowości nie ma większego znaczenia, propozycja Suzuki jest gwarancją bezproblemowej eksploatacji.

Wszystkie konstrukcje w Suzuki SX4 S-Cross są dość udane i nie pojawiają się konkretne, uporczywe usterki. W silniku wolnossącym 1.6 VVT, w przypadku korzystania z instalacji LPG, należy pamiętać o mechanicznej regulacji luzów zaworowych oraz kontroli stanu głowicy, która nie jest specjalnie odporna i czasami słabo znosi zasilanie alternatywnym paliwem. We wszystkich jednostkach (oprócz turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej) pracuje łańcuch rozrządu, a więc wymiana jest o wiele rzadsza, choć gdy jest konieczna, może okazać się bardziej kosztowna. Wystarczy regularnie sprawdzać stan rozrządu i nieco częściej wymieniać olej, aby nie zaszkodzić turbosprężarce.

Nieco więcej problemów generuje elektryka i elektronika. Dość powszechną usterką jest problem z elektrycznym wspomaganiem kierownicy, który nadmiernie usztywnia układ w pozycji na wprost. Zdarzają się także usterki czujników parkowania oraz czujników zapięcia pasów bezpieczeństwa. Słabej jakości są także łączniki stabilizatora, które potrafią postukiwać już po kilkunastu tysiącach kilometrów. W mocno eksploatowanych egzemplarzach pojawiają się już piski i hałasy dobiegające z kokpitu, a w modelach z manualną skrzynią biegów po jakimś czasie mogą pojawić się problemy z biegiem wstecznym.

Suzuki SX4 S-Cross nie jest specjalnie popularnym autem, dlatego też na rynku wtórnym wybór nie jest specjalnie obszerny. Na jednym z popularnych portali z ogłoszeniami znalazłem około 200 ogłoszeń. Ceny? Za model z 2016 roku (tuż po liftingu) z silnikiem 1.0 Boosterjet o mocy 110 KM z przebiegiem nieco ponad 60 000 kilometrów trzeba zapłacić nawet 60 000 złotych. Egzemplarz z początkowych lat produkcji produkcji z silnikiem Diesla i przebiegiem około 120 000 kilometrów to koszt około 40 000 złotych. Nawet za dobrze wyposażone modele z lat 2013-2014 roku trzeba zapłacić około 50 000 złotych.

Używany Suzuki SX4 S-Cross zalety:

  • solidne i bezawaryjne silniki;
  • opcja z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła;
  • przyzwoita przestrzeń we wnętrzu;
  • niska utrata na wartości…

Używany Suzuki SX4 S-Cross wady:

  • …co jest również wadą – wysokie ceny zakupu;
  • przeciętna stylistyka i przestarzałe wnętrze;
  • słaba jakość wykończenia i materiały.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie