[/b]
Mimo swych lat (niewielkie zmiany w nadwoziu wprowadzono dwa lata temu) auto trzyma się dobrze i wciąż może się podobać. Pierwszy model pod tą nazwą został wyprodukowany w 1983 roku, dość szybko zyskując uznanie. Był produkowany pod różnymi nazwami w kilku krajach świata. Obecnie sprowadzany jest do Polski z Węgier, dzięki czemu - nieobciążony cłem - kosztuje stosunkowo niewiele.
Najtańszy trzydrzwiowy swift kosztuje 26 400 zł. Jest napędzany oszczędnym 1-litrowym benzynowym silnikiem o mocy 53 KM. Za te pieniądze trudno oczekiwać wymyślnego wyposażenia.
Auto nie ma poduszki powietrznej i wspomagania kierownicy, ale to ostatnie w praktyce nie jest potrzebne. Jeśli komuś zależy na drugiej parze drzwi, to może - wciąż mieszcząc się w 30 tysiącach - kupić swifta pięciodrzwiowego, który kosztuje 27 300 zł. Dodatkową korzyścią przy takim zakupie jest więcej miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń. Bagażnik zwiększa pojemność po położeniu tylnych siedzeń.
Dane techniczne
Silnik/poj. (ccm) | 993 |
Moc maksymalna (kW/KM przy obr/min) | 53/5700 |
Maks. moment obrotowy (Nm przy obr/min) | 76/3.300 |
Czas rozpędzania 0 - 100 km/h (s) | 16,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 145 |
Średnie zużycie paliwa (l/100km) | 5,3 |
Dł./szer./wys. (mm) | 3745 (3845 5d)/1590/1.350 |
Rozstaw osi (mm) | 2260 (2360 5d) |
Bagażnik (l) | 260 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?