Suzuki GSX-R600

Tadeusz Suchomski
Sportowe zacięcie

Zaprezentowana ponad rok temu sześćsetka Suzuki podbiła rynek motocykli
sportowych. W porównaniu ze swoją poprzedniczką jest lżejsza i mocniejsza.
GSX-R600 jest lżejszy o 11 kg i mocniejszy 5 KM, również lepiej jest dopracowany
pod względem aerodynamicznym.**
Jednostka napędowa
Sześćsetkę wyposażono w czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, chłodzony
cieczą silnik o pojemności 599 ccm i mocy 116 KM. Jednostka napędowa ma
mniejszy skok tłoka, który wynosi 65,5 mm (poprzedniczka 67,0 mm). Silnik
posiada jeden z największych momentów obrotowych w swojej klasie a wynosi
on 68 Nm przy 10 500 obr./min.
Zawieszenie**
W przednim zawieszeniu zastosowano tradycyjny teleskop o skoku koła
125 mm. Do standardowego wyposażenia należy mocowany do dolnej półki amortyzator
skrętu.

Tylne zawieszenie to wahacz aluminiowy współpracujący z elementem sprężynowym
o skoku koła 130 mm. Elementy zawieszenia są wyposażone w pełną regulację.
Hamulce
Przedni hamulec jest wyposażony w podwójną tarczę o średnicy 320 mm,
która współpracuje z czterotłoczkowym zaciskiem. Tylny hamulec to pojedyncza
tarcza o średnicy 222 mm współpracująca z dwutłoczkowym zaciskiem.

Hamulce w R600 nie sprawiają kłopotów z zatrzymaniem motocykla, przedni
jak i tylni daje się poprawnie dozować.
Podsumowanie
Suzuki GSX-R600 jest motocyklem typowo sportowym. Wystarczy go zarejestrować,
zdjąć migacze, odkręcić lusterka, obkleić go numerem startowym i mamy motocykl
wyścigowy. Znakomite podwozie, żywiołowy silnik przypadną do gustu każdemu
entuzjaście sportów motocyklowych.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie