SUV-y z napędem 4x4 z segmentu D. Przegląd

(ip)
Mazda CX-5Mazda CX-5 jest o 5 cm mniejsza od RAV4. Najwięcej koni mechanicznych w jej gamie – 194 KM – ma 2,5-litrowy silnik Diesla SKYACTIV z systemem wyłączania na postoju i-Stop oraz hamowaniem odzyskowym i-ELOOP. Moment obrotowy 258 Nm jest osiągany przy 4000 obr./min. Samochód z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów spala w mieście 8,7 l/100 km, zaś na trasie 6,1 l/100 KM. W cyklu mieszanym uzyskuje wynik 7,1 l/100 km oraz emisję CO2 162 g/km. Auto rozpędza się maksymalnie do 195 km, zaś prędkość 100 km uzyskuje w 9,2 s. Napęd na cztery koła i-ACTIV uruchamia się automatycznie w razie utraty przyczepności.Fot. Mazda
Mazda CX-5Mazda CX-5 jest o 5 cm mniejsza od RAV4. Najwięcej koni mechanicznych w jej gamie – 194 KM – ma 2,5-litrowy silnik Diesla SKYACTIV z systemem wyłączania na postoju i-Stop oraz hamowaniem odzyskowym i-ELOOP. Moment obrotowy 258 Nm jest osiągany przy 4000 obr./min. Samochód z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów spala w mieście 8,7 l/100 km, zaś na trasie 6,1 l/100 KM. W cyklu mieszanym uzyskuje wynik 7,1 l/100 km oraz emisję CO2 162 g/km. Auto rozpędza się maksymalnie do 195 km, zaś prędkość 100 km uzyskuje w 9,2 s. Napęd na cztery koła i-ACTIV uruchamia się automatycznie w razie utraty przyczepności.Fot. Mazda
Samochody sportowo-użytkowe w coraz większym stopniu pełnią funkcję aut na co dzień do jazdy po mieście. Jednak rasowy SUV to pojazd, który nie utracił związku z grupą aut, od których pochodzi – samochodami terenowymi.

Popularność SUV-ów stale rośnie, a kierowcy wciąż zyskują nowe propozycje na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Wybór odpowiedniego modelu jest jednak trudniejszy niż w grupie standardowych aut osobowych, które są podzielone na dość jasno zdefiniowane segmenty.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Traktowanie SUV-ów jako jeden segment może prowadzić do sporego zamieszania, bo znajdziemy tu zarówno bardzo małe samochody, odpowiadające wielkością autom miejskim segmentu B, jak i pełnowymiarowe auta zbliżające się do 5 m długości. Klasyfikację utrudniają znaczące różnice w cenach, wielkościach i mocach silników oraz dostępność lub brak napędu 4x4 czy różne standardy wyposażenia.

Proponujemy przegląd samochodów, które chyba najbardziej kojarzą się ze współczesnym samochodem sportowo-użytkowym. W galerii poniżej prezentujemy najmocniejsze wersje SUV-ów średniej wielkości (w przybliżeniu między 4,5-4,7 m) z napędem 4x4.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie