Supertest Ekonomii

(mp)
Fot. Fiat: Zwycięzcą Supertestu Ekonomii 2005 zostal Fiat Panda z produkowanym w Polsce silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l.
Fot. Fiat: Zwycięzcą Supertestu Ekonomii 2005 zostal Fiat Panda z produkowanym w Polsce silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l.
Im mniej zużywa paliwa, tym lepiej. Nie zatruwa środowiska i nie drenuje kieszeni kierowcy. O miano najbardziej ekonomicznego samochodu walczyło wczoraj pięć samochodów.

 

W liczącą ok. 560 km trasę Supertestu Ekonomii 2005 prowadzącą z Warszawy przez Nowy Dwór  Płońsk, Olsztyn, Mrągowo, Mikołajki, Pisz, Łomżę, Ostrów Mazowiecką, Mińsk Mazowiecki z powrotem do Warszawy. wyruszyły: Citroen C3 1.4 HDi, Fiat Panda 1.3 JTD Multijet, Kia Picanto 1.1, Mitsubishi Colt 1.1, Renault Kangoo1.5 dCi.

Fot. Fiat: Zwycięzcą Supertestu Ekonomii 2005 zostal Fiat Panda z produkowanym w Polsce silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l.
Fot. Fiat: Zwycięzcą Supertestu Ekonomii 2005 zostal Fiat Panda z produkowanym w Polsce silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l.

 

O wyborze aut zadecydowali producenci i importerzy, którzy skorzystali z zaproszenia Auto Klubu Dziennikarzy Polskich.

 

Zwycięzcą rywalizacji został Fiat Panda, który zużył na pokonanie trasy Supertestu zaledwie 15,96 l oleju napędowego (2,84 l/100 km), co kosztowało 58 zł i 25 gr. Drugi w klasyfikacji najoszczędniejszych Citroen C3 1.4 HDi zużył zaledwie o 0,02 l/100 km więcej! Jedyny samochód użytkowy w stawce - Renault Kangoo 1.5 dCi potrzebował tylko 3,91 l oleju napędowego na 100 km.

 

W klasyfikacji samochodów z jednostkami napędowymi zasilanymi benzyną lepszy od Kii Picanto okazał się Mitsubishi Colt, który zużył w teście 3,69 l/100 km.

 

W klasyfikacji zasięgu na jednym zbiorniku najlepszy okazał się Citroen C3, który z 47 litrami paliwa, przy średnim zużyciu na trasie imprezy 2,86 l/100 km, mógłby przejechać 1643 km. Fiat Panda okazał się najtańszym w eksploatacji biorąc pod uwagę cenę zakupu (34 tys. zł), cenę paliwa ( 3,65 za litr ON) i wspomniane średnie zużycie. Przy założeniu, że auto przejedzie 100 tys. km, jeden kilometr jazdy kosztuje w przypadku Pandy 44 gr.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie