Supertest Ekonomii 2004- wyniki

łm
Jedenaście samochodów rywalizowało o tytuł najoszczędniejszego na liczącej 555 km trasie w ramach Supertestu Ekonomii 2004.
fot. Toyota
fot. Toyota

Jedenaście samochodów rywalizowało o tytuł najoszczędniejszego na liczącej 555 km trasie (Warszawa - Mińsk Mazowiecki - Łomża - Pisz - Mrągowo - Olsztyn - Mława - Płońsk - Warszawa)
w ramach Supertestu Ekonomii 2004, zorganizowanego przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich przy pomocy Automobilkubu Stołecznego MAK i Statoil Polska.
 

W rajdzie wystartowały następujące auta:

 

Chrysler Grand Voyager Turbodiesel 2,5 l/143 KM,

Citroen C3 Turbodiesel 1,4 l/92 KM,

Fiat Panda z silnikiem benzynowym 1,1 l/54 KM,

Fiat Punto Turbodiesel JTD Multijet 1,3 l/70 KM,

Mitsubishi Space Star Turbodiesel 1,9 l/102 KM,

Opel Corsa z silnikiem benzynowym Twinsport, Easytronic 1,4 l/90 KM,

Peugeot 307 Turbodiesel 2,0 l/90 KM,

Renault Clio Turbodiesel 1,5 l/65 KM,

Skoda Fabia Sedan Turbodiesel 1,4 l/75 KM,

Toyota Yaris Turbodiesel 1,4 l/75 KM,

Volkswagen Golf Turbodiesel 1,9 l/101 KM.

 

Zwycięski samochód - Toyota Yaris
(na zdjęciu powyżej) - zużył na pokonanie trasy supertestu zaledwie 15,17 l oleju napędowego (2,77 l/100 km), co kosztowało 49 zł i 45 gr. Zdecydowanie największy - bo 7-miejscowy - i najcięższy w stawce Chrysler Grand Voyager
, skazany na największe zużycie, potrzebował  tylko 6,64 l oleju napędowego na 100 km.

 

W klasyfikacji aut uczestniczących w superteście pod względem zasięgu na jednym zbiorniku najlepszy okazał się Renault Clio
, który dysponując 50 litrami paliwa, przy średnim zużyciu na trasie imprezy 3,06 l/100 km, mógłby przejechać 1635 km .

 

Nawet Fiat Panda
mający najmniejszy zbiornik paliwa (35 l) z benzynowym silnikiem 1,1, spalając w teście średnio 4,29 l/100 km, ma zasięg o jakim na co dzień możemy tylko pomarzyć - 816 km. Ten sam samochód okazał się najtańszym w eksploatacji, jeśli weźmiemy pod uwagę cenę zakupu (29 100 zł), cenę paliwa (3,96 za litr "95") i wspomniane średnie zużycie. Przy założeniu, że auto przejedzie 100 tys. kilometrów, jeden kilometr jazdy  kosztuje w przypadku Pandy 46 gr .

 

W przypadku najoszczędniejszej, ale droższej Toyoty Yaris kilometr jazdy kosztuje 55 gr. Nie bez znaczenia jest ponadto fakt, że spokojna, równa jazda  jest zarazem bezpieczniejsza, nie prowokuje bowiem do wykonywania ryzykownych manewrów. Zwracamy na to uwagę u progu lata i wakacyjnych podróży, które z racji rosnących cen paliw mogą być kosztowniejsze niż ostatnio.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty