W badaniu wzięło udział 1000 Polaków w wieku 18-50 lat, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Mieli oni za zadanie wymienić najlepsze - ich zdaniem - marki w kategoriach: telekomunikacja, media, artykuły spożywcze, kosmetyki, AGD/RTV/telefon, parafarmaceutyki, finanse/banki/ubezpieczenia i motoryzacja. W ostatniej dziedzinie najpopularniejszy okazał się Mercedes-Benz, wskazywany przez co trzeciego respondenta. Aż 52 proc. badanych stwierdziło, że brakowałoby im tej marki, gdyby zniknęła z rynku. Mercedes-Benz, mimo prezentowanych w ostatnich latach sportowych modeli SLK, SLR czy CLS, nadal traktowany jest jako marka klasyczna i poważna, pasująca np. do Jolanty Kwaśniewskiej czy Artura Żmijewskiego.
Popularność marek na polskim rynku motoryzacyjnym:
Marka | Wskazania (%) |
Mercedes | 35,6 |
BMW | 24,6 |
Opel | 23,4 |
Audi | 22,0 |
Ford | 19,8 |
Volvo | 19,2 |
Toyota | 14,2 |
Subaru | 12,8 |
Honda | 11,2 |
Porsche | 11,0 |
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?