Subaru Legacy kombi i sedan

Marek Wicher
W pierwszych tygodniach oferowany był jedynie model kombi, pod koniec czerwca w salonach pojawiły się również sedany.

W maju bieżącego roku zadebiutowała w Japonii najnowsza generacja limuzyny Subaru, model Legacy. Najnowsze Legacy - obowiązkowo wyposażone w stały napęd na cztery koła - kontynuuje tradycje marki odnoszącej sukcesy na niwie sportowej.

Subaru Legacy kombi i sedan

Zgodnie z filozofią szefostwa Fuji Heavy Industries, producenta Subaru, najnowsze Legacy łączy w sobie trzy podstawowe cechy: przyjemność prowadzenia, funkcjonalność oraz niebanalną stylistykę. Rajdowe doświadczenia zaowocowały znakomitym wyważeniem samochodu: obniżenie środka ciężkości uzyskano z jednej strony poprzez niższe (o 22 milimetry) zamocowanie silnika, z drugiej zaś przez szerokie użycie aluminium w wielu elementach podwozia (aluminiowe są między innymi wahacze). Całkowicie przeprojektowane również układy kierowniczy i hamulcowy powodują, że zarówno sedan, jak i kombi zapewniają dobre trzymanie drogi w trakcie szybko pokonywanych łuków.

Subaru Legacy kombi i sedan

Sportowe aspiracje widać także w nieco zaokrąglonym (w porównaniu do poprzedniej generacji) wnętrzem. Trójramienna kierownica, głęboko profilowane fotele pozwalają na dobre czucie samochodu. Wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia kabiny plasują ten samochód w wyższych strefach swojej klasy.
Japońska paleta silników (oczywiście bokserów!) różni się nieco od tej, jak stosowana będzie w Europie. W Kraju Kwitnącej Wiśni najnowsze Legacy napędzane może być dwulitrówką w wersji wolnossącej i turbodoładowanej. Na Starym Kontynencie sedany i kombi pojawią się z następującymi silnikami z cylindrami w układzie przeciwsobnym: 2.0 - 137 KM, 2.5 - 165 KM oraz trzylitrówka o 245 koniach mocy. Wszystkie jednostki poddane zostały zabiegom modernizacyjnym (zmienione układy dolotowe i wylotowe), zaś dwulitrówka spełnia surową normę ULEV (Ultra niska emisja).
Nowością w Subaru będzie także pięciobiegowy automat z opcją sekwencyjnej zmiany przełożeń. Oprócz tego dostępne będą skrzynie mechaniczna oraz czterobiegowa automatyczna.
Nad Wisłę nowe legacy trafi na przełomie października i listopada. Na wersje z trzylitrowym bokserem przyjdzie poczekać do końca roku.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie