Stuningowany Killer

(mp)
Fot. VTG
Fot. VTG
Udostępnij:
Pojazdy startujące w wyścigach na 1/4 mili poddawane są ekstremalnym modyfikacjom. Takie właśnie zmiany przeszło Audi S4 przygotowane przez VTG.

Pojazdy startujące w wyścigach na 1/4 mili poddawane są niejednokrotnie ekstremalnym modyfikacjom. Takie właśnie zmiany przeszło Audi S4, nad którym pracowała firma VTG.

 

Audi S4 VTG Killer zostało stworzone z myślą o rywalizacji na dystansie 402,336 m. Jest pierwszym przygotowanym w Polsce autem, które osiągnęło czas przejazdu 1/4 mili poniżej 11, a później 10 sekund. Możliwe było to dzięki licznym modyfikacjom.

 

Silnik o pojemności 2,7 l został doładowany dwiema turbosprężarkami Garretta GT28RS, w wyniku czego osiągnięto poziom doładowania przekraczający 2 bary. Oryginalne tłoki i

Fot. VTG
Fot. VTG

korbowody zastąpiono kutymi, co m.in. zwiększa ich wytrzymałość. Zmianom poddano intercoolery i głowice. Zastosowano specjalnie zaprojektowane i wykonane kolektory wydechowe, większą przepustnicę i przerobiony kolektor dolotowy. Układ korbowy został dokładnie wyważony.  

 

Do sterowania jednostką napędową zastosowano sportowy komputer typu StandAlone firmy Autronic. Na wyposażeniu znalazły się niezbędne w tak podrasowanym samochodzie wskaźniki ciśnienia oleju, doładowania turbosprężarki i temperatury spalin. Silnik współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a napęd przenoszony jest na wszystkie koła, przy czym przedni mechanizm różnicowy ma zwiększone tarcie. Zmodyfikowano również mocowania układu napędowego tak, aby silnik wraz ze skrzynią biegów nie wyrwał się z karoserii.

 

Całkowicie pod wyścigi na 1/4 mili przygotowano układ wydechowy o średnicy 3,5 cala. Nie obyło się bez zmian w układzie zawieszenia. Jest ono gwintowane i ma możliwość regulacji sił tłumienia oraz prześwitu. W układzie hamulcowym wykorzystano hamulce z Audi RS4. Auto porusza się na kołach z 18-calowymi z obręczami OZ wykonanymi z lekkich stopów.

 

Fabryczne Audi S4 z silnikiem 2,7 T osiąga 265KM. Killer na specjalnym, wysokooktanowym paliwie rozwija moc przekraczającą 750KM. Dodatkowo przy zastosowaniu wtrysku podtlenku azotu może ona chwilowo sięgać aż 1000 KM! Audi S4 VTG Killer potrzebuje na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zaledwie 3,1 sekundy.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie