Prezydent Lublina już przekazał środki na zakup fotoradaru przez Straż Miejską w Lublinie. – Lada dzień rozpiszemy przetarg. Myślę, ze rozstrzygnięcie nastąpi w ciągu kilku tygodni. Chodzi o zakup fotoradaru z urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem – mówi Robert Gogola, rzecznik prasowy Straży Miejskiej.
Szefostwo SM tłumaczy decyzję o ogłoszeniu przetargu, koniecznością wypełnienia luki, jaka powstała po przekazaniu przez policję fotoradarów Inspekcji Transportu Drogowego w lipcu tego roku. ITD nie korzystała z masztów fotoradarowych ustawionych na terenie Lublina.
– Jest ich 19. Są w niebezpiecznych miejscach wyznaczonych przez policję, w których często kierowcy przekraczali prędkość – dodaje Robert Gogola.
Fotoradar będzie pracować m.in. na maszcie przy al. Warszawskiej, ul. Jana Pawła II, al. Unii Lubelskiej, Smorawińskiego i ul. Kunickiego.
Robert Gogola zastrzega jednak, że według specyfikacji przetargowej, fotoradar będzie też robić "fotki” ze statywu, w miejscach wcześniej uzgodnionych przez policją.
– Zostanie stworzona specjalna komórka do obsługi fotoradaru. Z kontrolami kierowców chcemy ruszyć na początku 2012 roku – kończy Robert Gogola.
Straż Miejska zapewnia, że nie ma planów zakupu kolejnych urządzeń rejestrujących.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?