
Prezentowany GAZ 69M został wyposażony w 2,5-litrowy silnik Wołgi o mocy ok. 120 KM z gaźnikiem SOLEX, co pozwoliło na poprawienie osiągów samochodu. Współpracującą z jednostką napędową 3-stopniową skrzynie

biegów z oddzielnym reduktorem zastąpiono nowszą konstrukcja pochodzącą z UAZ-a (skrzynia biegów zespolona z reduktorem). Mosty pozostały oryginalne. Zawieszenie zmodyfikowano dokładając pióra w resorach oraz przerabiając amortyzatory ramieniowe na teleskopowe Bilstein. Rama pozostała bez

konstrukcyjnych zmian poza wspawaniem dodatkowych wzmocnień w miejsca, w których przy rajdowej jeździe występowały pęknięcia.
Poszerzono drzwi kierowcy do rozmiaru drzwi pasażera. Skrócono też znacznie tylny fragment nadwozia usuwając

przy okazji uchylną burtę oraz przeniesiono zbiornik paliwa spod ramy na tylną część nadwozia, co ma zapobiec jego uszkodzeniu w trakcie zawodów. Wstawiono klatkę bezpieczeństwa i sportowe fotele kubełkowe z pasami szelkowymi. Dokonano również "odchudzenia" auta poprzez usunięcie zbędnych elementów nadwozia i wyposażenia wnętrza.
W takiej konfiguracji poczciwy stary GAZ-ik dzielnie zmaga się z nowszymi konstrukcjami i zadziwia wynikami osiąganymi na rajdowych trasach.


.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?