Stary, ale jary

(mp)
Fot. Igor Kohutnicki
Fot. Igor Kohutnicki
Udostępnij:
Kto by przypuszczał, że ponad 30-letnie GAZ-y 69 mogą zmagać się w szybkościowych rajdach samochodów terenowych.
To jednak możliwe dzięki przeprowadzeniu pewnych modyfikacji pojazdu, co udowodniła firma 4x4 Maciek Skura Sport Team.
Fot. Igor Kohutnicki
Fot. Igor Kohutnicki

 

Prezentowany GAZ 69M został wyposażony w 2,5-litrowy silnik Wołgi o mocy ok. 120 KM z gaźnikiem SOLEX, co pozwoliło na poprawienie osiągów samochodu. Współpracującą z jednostką napędową 3-stopniową skrzynie

Stary, ale jary

biegów z oddzielnym reduktorem zastąpiono nowszą  konstrukcja pochodzącą z UAZ-a (skrzynia biegów zespolona z reduktorem). Mosty pozostały oryginalne. Zawieszenie zmodyfikowano dokładając pióra w resorach oraz przerabiając amortyzatory ramieniowe na teleskopowe Bilstein. Rama pozostała bez

Stary, ale jary

konstrukcyjnych zmian poza wspawaniem dodatkowych wzmocnień w miejsca, w których przy rajdowej jeździe występowały pęknięcia. 

 

Poszerzono drzwi kierowcy do rozmiaru drzwi pasażera. Skrócono też znacznie tylny fragment nadwozia usuwając

Stary, ale jary

przy okazji uchylną burtę oraz przeniesiono zbiornik paliwa spod ramy na tylną część nadwozia, co ma zapobiec jego uszkodzeniu w trakcie zawodów. Wstawiono klatkę bezpieczeństwa i sportowe fotele kubełkowe z pasami szelkowymi. Dokonano również "odchudzenia" auta poprzez usunięcie zbędnych elementów nadwozia i wyposażenia wnętrza.

 

W takiej konfiguracji poczciwy stary GAZ-ik dzielnie zmaga się z nowszymi konstrukcjami i zadziwia wynikami osiąganymi na rajdowych trasach.

Fot. Igor Kohutnicki
Fot. Igor Kohutnicki
Fot. Igor Kohutnicki
Fot. Igor Kohutnicki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie