Stan nawierzchni po zimie w Chełmnie i powiecie jest fatalny

gazeta.pomorska
Piotr Bilski
Piotr Bilski
Stan nawierzchni po zimie w mieście i powiecie jest fatalny. Dlatego na ulice wysłano robotników uzbrojonych w sprzęt. Łatają ubytki i wyrównują spękania tam, gdzie tylko jest to już
Piotr Bilski
Piotr Bilski

- Wypuściliśmy robotników na ulice, nie będziemy czekać aż ktoś urwie sobie zawieszenie - tłumaczy pośpiech burmistrz Chełmna Mariusz Kędzierski. - Lepiej zapobiegać, niż płacić odszkodowania! W obu samorządach nie czekają zatem do końca zimy. Wykorzystują słoneczną pogodę, by już naprawiać jezdnie tam, gdzie są one czarne.

W mieście mają podpisaną umowę z chełmżyńska firmą Drobud. - Musieliśmy ruszyć z pracami, bo czekając na lepszą pogodę moglibyśmy nie zacząć do maja - mówi Mariusz Kędzierski. - Zaczynamy od nawierzchni w najgorszym stanie.

A szef Wydziału Gospodarki Miejskiej Urzędu Miasta w Chełmnie dodaje, że załatane jest już 95 metrów kw. nawierzchni. - Naprawy cząstkowe rozpoczęliśmy od Kamionki, a dalej ulic: Dworcowej, Wodnej, Klasztornej, Dominikańskiej, św. Ducha, 22 Stycznia, Łunawskiej, Kościuszki, skrzyżowania ulic Danielewskiego z Gorczyckie-go - wymienia Zygmunt Szuster. - W kolejności łatają jezdnie najbardziej zniszczone i te, którymi jeździ najwięcej aut. Myślę, że w przyszłym tygodniu uporają się z robotami. Pozostały im: Osnowska, Skłodowskiej i Przemysłowa.

- Umowa z Zakładem Instalacyjnym Piotra Banacha z Chełmna dotyczy wykonania napraw masą na gorąco - informuje z kolei Zbigniew Radecki, kierownik bazy sprzętu i transportu z Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie. - Na drogach jest jeszcze mokro, więc pogoda nie pozwala robotnikom wejść na wszystkie. Rozpoczęli prace, ale przyblokowała ich pogoda. Były za duże zaspy, z których śnieg zawiewało na jezdnię. Zgodnie z umową, na powiatowe trasy mają wylać 54 tony masy bitumicznej. Rozpoczną od gminy Papowo Biskupie.

Kierownik z PZD przyznaje, że ubytków na ich trasach jest coraz więcej.- Sami też zajmiemy się naprawami nawierzchni emulsją asfaltową, grysami bazaltowymi, masą na zimno - zapowiada Zbigniew Radecki. - Największe ubytki są na odcinku Dolne Wymiary - Nowa Wieś Chełmińska, przełomy, ubytki i spękania są też na trasach: Grubno-Wielkie Czyste, Jeleniec - Cepno oraz Niemczyk - Wrocławki. Wiele spękań zauważyliśmy na odcinku Paparzyn - Krusin. 

od 7 lat
Wideo

Igor Polak, Najpopularniejszy Talent 2023 Roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty