SsangYong Tivoli II na polskim rynku. Ile kosztuje?

Wojciech Frelichowski
Marka SsangYong wprowadza na polski rynek model Tivoli drugiej generacji. Pierwsze samochody pojawią się w salonach polskich dealerów SsangYong w październiku.

Pierwsza generacja SUV-a SsangYong Tivoli weszła do produkcji w 2015 roku. Druga generacja tego auta, która pojawi się na rynku w październiku br., to przede wszystkim nowe jednostki napędowe, całkowicie zmienione wnętrze pojazdu i zmiany stylistyczne nadwozia. Nowy model ma długość 4225 mm, szerokość 1810 mm oraz wysokość 1613 mm. W porównaniu do poprzedniej wersji urósł i jest teraz dłuższy o 23 mm, szerszy o 12 mm oraz wyższy o 23 mm.

SsangYong Tivoli II otrzymał dwa silniki: nową jednostkę benzynową GDI-T o pojemności 1.5 l z turbodoładowaniem o mocy 163 KM oraz zmodernizowaną jednostkę wysokoprężną 1.6 e-XDI o mocy 136 KM.
Nabywcy będą mieli do wyboru manualną lub automatyczną skrzynię biegów dostępną. Od wersji wyposażeniowej Amber dostępny opcjonalnie jest napęd 4WD.

Zmiany w stylistyce zewnętrznej, które pojawiły się w Tivoli drugiej generacji to odmieniony przód z nowymi zderzakiem, grillem oraz lampami przednimi i lampami przeciwmgielnymi dostępnymi w technologii LED.
Z tyłu pojawiły się nowe tylne lampy zespolone, zderzak oraz drzwi bagażnika z nowym przetłoczeniem. W ofercie znajdują się również nowe wzory felg aluminiowych.

Największe zmiany i nowości w stosunku do poprzedniej wersji Tivoli są wewnątrz samochodu. Pojawił się zupełnie nowy kokpit, który wyposażony może być w 8- lub 9-calowy wyświetlacz Smart Audio na konsoli centralnej obsługujący m.in. radio i nawigację.

Nowością jest tzw. Blaze Cockpit - kolorowy wyświetlacz wskaźników i komputera pokładowego o wielkości 10,25 cala obsługujący również nawigację.
Nastrój w kabinie będzie można dostosować za pomocą dodatkowego oświetlenia Mood Light, które umożliwia dobór koloru światła do indywidualnych preferencji.

W standardowej wersji nowe Tivoli posiada 6 poduszek powietrznych. W bogatszych wersjach jest 7 airbagów (w tym kolanowa poduszka powietrzna kierowcy). Samochód posiada również cały zestaw systemów poprawiających bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Oprócz standardowego ESP są to m.in.: system autonomicznego hamowania (AEBS), asystent pasa ruchu (LDWS/LKAS), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), alert sprawnego ruszania (FVSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA), system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), asystent informujący o zmęczeniu kierowcy (DAA), tempomat, automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD). Jest także interfejs obsługujący systemy Android Auto i Apple CarPlay oraz bezprzewodowa ładowarka telefonu.

Ceny Tivoli drugiej generacji rozpoczynają się od kwoty 61 990 zł w wersji benzynowej oraz od 72 990 zł w wersji z silnikiem diesla.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie