Pierwsza generacja SUV-a SsangYong Tivoli weszła do produkcji w 2015 roku. Druga generacja tego auta, która pojawi się na rynku w październiku br., to przede wszystkim nowe jednostki napędowe, całkowicie zmienione wnętrze pojazdu i zmiany stylistyczne nadwozia. Nowy model ma długość 4225 mm, szerokość 1810 mm oraz wysokość 1613 mm. W porównaniu do poprzedniej wersji urósł i jest teraz dłuższy o 23 mm, szerszy o 12 mm oraz wyższy o 23 mm.
SsangYong Tivoli II otrzymał dwa silniki: nową jednostkę benzynową GDI-T o pojemności 1.5 l z turbodoładowaniem o mocy 163 KM oraz zmodernizowaną jednostkę wysokoprężną 1.6 e-XDI o mocy 136 KM.
Nabywcy będą mieli do wyboru manualną lub automatyczną skrzynię biegów dostępną. Od wersji wyposażeniowej Amber dostępny opcjonalnie jest napęd 4WD.
Zmiany w stylistyce zewnętrznej, które pojawiły się w Tivoli drugiej generacji to odmieniony przód z nowymi zderzakiem, grillem oraz lampami przednimi i lampami przeciwmgielnymi dostępnymi w technologii LED.
Z tyłu pojawiły się nowe tylne lampy zespolone, zderzak oraz drzwi bagażnika z nowym przetłoczeniem. W ofercie znajdują się również nowe wzory felg aluminiowych.
Największe zmiany i nowości w stosunku do poprzedniej wersji Tivoli są wewnątrz samochodu. Pojawił się zupełnie nowy kokpit, który wyposażony może być w 8- lub 9-calowy wyświetlacz Smart Audio na konsoli centralnej obsługujący m.in. radio i nawigację.
Nowością jest tzw. Blaze Cockpit - kolorowy wyświetlacz wskaźników i komputera pokładowego o wielkości 10,25 cala obsługujący również nawigację.
Nastrój w kabinie będzie można dostosować za pomocą dodatkowego oświetlenia Mood Light, które umożliwia dobór koloru światła do indywidualnych preferencji.
W standardowej wersji nowe Tivoli posiada 6 poduszek powietrznych. W bogatszych wersjach jest 7 airbagów (w tym kolanowa poduszka powietrzna kierowcy). Samochód posiada również cały zestaw systemów poprawiających bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Oprócz standardowego ESP są to m.in.: system autonomicznego hamowania (AEBS), asystent pasa ruchu (LDWS/LKAS), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), alert sprawnego ruszania (FVSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA), system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), asystent informujący o zmęczeniu kierowcy (DAA), tempomat, automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD). Jest także interfejs obsługujący systemy Android Auto i Apple CarPlay oraz bezprzewodowa ładowarka telefonu.
Ceny Tivoli drugiej generacji rozpoczynają się od kwoty 61 990 zł w wersji benzynowej oraz od 72 990 zł w wersji z silnikiem diesla.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?