Rexton G4 jest dłuższy od swojego poprzednika aż o 15 cm, szerszy o 6 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 3,5 cm. Dzięki temu auto oferuje przestrzeń bagażową 1977 l przy złożonych siedzeniach drugiego rzędu (według normy VDA mierzone do dachu) oraz 784 l kiedy podróżuje 5 osób (według normy VDA, mierzone do dolnej krawędzi okien). Auto oferowane jest w wersji dla 5 lub 7 osób.
W samochodzie zastosowano system FR (silnik z przodu, napęd na tylną oś) wraz ze nadwoziem opartym na ramie typu Quad-Frame, opracowanej razem z potentatem stalowym Posco. Napęd 4x4 jest opcjonalny. W nadwoziu opartym na ramie Quad-Frame po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa (giga-steel), zaś aż 63% konstrukcji samochodu wykonano ze stali typu AHSS, dzięki czemu bardzo zwiększono wytrzymałość pojazdu.
Pojazd napędza silnik diesla o pojemności 2197 cm3 i mocy 181 KM współpracujący z manualną przekładnią 6-biegową lub automatem 7-stopniowym. Maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem wynosi nawet 3000 kg.
Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście
Rexton G4 oferuje: dziewięć poduszek powietrznych oraz wiele systemów elektronicznych wspomagających m.in. BAS (Brake Assist System), EBD (Electronic Brake Force Distribution), TCS (Traction Control System), HAS (Hill Start Assist), ESS (Emergency Stop Signal), ARP (Anti Rollover Protection), HDC (Hill Descend Control), AEB (Autonomous Emergency Braking), FCWS (Forward Collision Warning System), LDW (Lane Departure Warning), HBA (High Beam Assist), TSR (Traffic Sign Recognition), BSD + LCA (Blind Spot Detection + Lane Change Assist), RCTA (Rear Cross-Traffic Alert) System monitorowania ruchu pojazdów z tyłu, strefa zgniotu chroniąca ramę.
W wyposażeniu auta znajdą się także: system inteligentnego automatycznego zamykania pojazdu, automatyczna klapa tylna, system podświetlania „drogi do domu”, dodatkowe oświetlenie strefy wokół pojazdu, LED-owe światła przeciwmgielne, system doświetlania zakrętów, szyberdach elektryczny, elektroniczny hamulec ręczny + system automatycznego utrzymywania zaciągniętego hamulca, Do dyspozycji są podgrzewane i wentylowane fotele, 9,2’ wyświetlacz HD zgodny z Apple Car Play / Android Auto, system kamer 360° 3D, 2-strefowa w pełni automatyczna klimatyzacja FAAC (Full Automatic Air Conditioning) z systemem jonizującym i systemem kontrolującym dostęp powietrza z zewnątrz, system automatycznego odparowywania szyby przedniej, gniazda USB i 220 V w drugim rzędzie siedzeń, podgrzewana kierownica, reflektory ksenonowe (HID), system bezkluczykowy, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele przednie, felgi aluminiowe w rozmiarach 17, 18 lub 20 cali.
SsangYong Rexton - cennik
silnik/wersja | Crystal | Quartz | Sapphire |
2.0 225 KM 2WD benzyna 6MT | 109 900 zł | 129 900 zł | 146 900 zł |
2.0 225 KM 2WD benzyna 6AT | 119 900 zł | 139 900 zł | 156 900 zł |
2.2 181 KM 2WD diesel 6MT | 129 900 zł | 149 900 zł | 166 900 zł |
2.2 181 KM 2WD diesel 7MT | 140 900 zł | 160 900 zł | 177 900 zł |
Ceny nowego Rextona startują od 109 900 zł za auto z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 225 KM. Za najtańszą wersję wysokoprężną 2.2 (181 KM) trzeba zapłacić od 129 900 zł. Dla porównania Ford Edge z silnikiem wysokoprężnym 2.0 o mocy 180 KM to wydatek od 168 450 zł. Kia Sorento z motorem wysokoprężnym 2.0 (185 KM) została wyceniona od 147 500 zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?