SsangYong Polska. Będzie nowy właściciel?

Wojciech Frelichowski
British Automotive Holding (BAH) planuje zakup firmy SsangYong Polska, która jest wyłącznym importerem tych koreańskich aut na terenie kraju.

Zgodnie z listem intencyjnym, giełdowa spółka ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca tego roku. Jak poinformowano, celem BAH jest rozwój tej obiecującej, azjatyckiej marki tak, aby wykorzystać jej pełny potencjał w Polsce.

– Planowane przejęcie sprzedaży importerskiej marki SsangYong w Polsce to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się podjąć negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również wiąże się z ambitnymi planami rozwojowymi, zakładającymi m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut. Nasze know-how i bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniesie sukces marce SsangYong nad Wisłą – komentuje Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding.

SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited. SsangYong specjalizuje się w samochodach typu SUV oraz crossover z napędem na cztery koła.

Polscy klienci mogą obecnie wybierać spośród pięciu modeli SsangYong, sprzedawanych przez 22 niezależnych dilerów. W zeszłym roku sprzedaż SsangYong w Polsce wzrosła o 40 proc.

- Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie produktów SsangYong polskim klientom, co spowoduje dynamiczne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrujemy się na efektywnych kampaniach marketingowych, budowaniu świadomości marki i działaniach, które pozwolą coraz większej rzeszy klientów doświadczać jakości, niezawodności, wytrzymałości oraz unikatowej stylistyki tych aut. Ponadto, będziemy rozwijać obecność marki w Polsce poprzez wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH.

- Jestem przekonany, że zmiany właścicielskie przyniosą bardzo pozytywne efekty w postaci zdynamizowania działań zmierzających do budowania siły marki. BAH zapewni wszechstronne wsparcie oraz synergie podejmowanych działań. Nadchodzące premiery produktowe to doskonały moment na zmiany – dodaje Mariusz Jakimiuk, obecny Dyrektor Zarządzający Ssangyong.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty