W ciągu dwóch nocy na odcinku dwóch kilometrów przeprowadzono zabieg tzw. śrutowania nawierzchni jezdni. Prace
miały na celu poprawę szorstkości odcinka, na którym dochodziło do największej liczby zdarzeń drogowych.
Śrutowanie było realizowane za pomocą samobieżnego urządzenia, które z odpowiednią siłą wyrzuca z metalowy śrut. Uderzając w nawierzchnię jezdni tworzy on jej nową makro- i mikrostrukturę. Technologia ta była po raz pierwszy stosowana przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W przyszłym roku GZDiZ planuje zastosowanie technologii śrutowania na kolejnych odcinkach gdańskich dróg.
Po zakończeniu robót specjalne urządzenie sprawdziło jakość wykonanych prac, dokonując pomiaru i oceny własności szorstkości jezdni. Badanie wykonała firma niezależna od wykonawcy śrutowania. Współczynnik tarcia wyniósł około 0,8, a wymagane było przynajmniej 0,41. Został więc uzyskany efekt dwukrotny w stosunku do niezbędnego.
Wykonawca prac udzielił 4-letniej gwarancji na wykonane prace. Gdański Zarząd Dróg i Zielni w okresie gwarancji wykonywać będzie pomiary współczynnika tarcia na śrutowanym odcinku ulicy Słowackiego.
Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem
Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?
Zakończeniem prac było odtworzenie oznakowania poziomego oraz wymiana barier energochłonnych, które zostały uszkodzone podczas wcześniejszych wypadków. Mimo że przyczepność uległa znacznej poprawie, GZDiZ apeluje do kierowców o dostosowanie się do ograniczenia prędkości i zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami - lekceważenie tego jest główną przyczyną wypadków na tym odcinku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?