Sprzedaż w dół

(ms)
Do końca lipca b.r. kupiono w Polsce 217 tys. nowych samochodów. Wedug danych firmy Samar spadek sprzedaży pogłębił się do 32,2% w stosunku do roku ubiegłego.

Jednocześnie statystyczna cena nowego kupowanego samochodu wzrosła w lipcu o 1,5 tys. zł do 47,6 tys. zł.
Po siedmiu miesiącach liderem jest Fiat (55,9 tys. samochodów). Na drugim miejscu nadal jest Daewoo (30,2 tys. samochodów), natomiast na trzecim Skoda (23,9 tys.). Spadek sprzedaży
Fiata pogłębił się do 38,5%, Daewoo do 58,6%.
Według wyliczeń Samaru, na spadku sprzedaży wywołanym wzrostem stawki akcyzy z 2 do 6% Skarb Państwa starcił w tym roku 427 mln. zł.
Analitycy przewidują, że tak niski poziom sprzedaży utrzyma się przynajmniej jeszcze rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty