Jednocześnie statystyczna cena nowego kupowanego samochodu wzrosła w lipcu o 1,5 tys. zł do 47,6 tys. zł.
Po siedmiu miesiącach liderem jest Fiat (55,9 tys. samochodów). Na drugim miejscu nadal jest Daewoo (30,2 tys. samochodów), natomiast na trzecim Skoda (23,9 tys.). Spadek sprzedaży
Fiata pogłębił się do 38,5%, Daewoo do 58,6%.
Według wyliczeń Samaru, na spadku sprzedaży wywołanym wzrostem stawki akcyzy z 2 do 6% Skarb Państwa starcił w tym roku 427 mln. zł.
Analitycy przewidują, że tak niski poziom sprzedaży utrzyma się przynajmniej jeszcze rok.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?