Według danych grupy branżowej CCFA we Francji we wrześniu zarejestrowano 168 290 nowych samochodów osobowych w ciągu 22 dni sprzedaży.
Rynek francuski zanotował jednak spadek aż o 29 procent porównując go z wrześniem 2019 roku. Z drugiej jednak strony w ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż we wrześniu wyniosła średnio 162 000 pojazdów, zatem wróciła ona do średniego, historycznego poziomu.
W czerwcu i w lipcu sprzedaż nowych samochodów była jednak wyższa, a to za sprawą finansowych zachęt do zakupu, który wprowadził rząd francuski. Ale koniec hojnego programu wymiany aut pod koniec lipca doprowadził do spadku sprzedaży w sierpniu.
Zwiększone zachęty do zakupu pojazdów zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in) będą obowiązywać do końca 2020 r., ale rząd planuje zmniejszyć je w 2021 i 2022 roku. Nawet do poziomów niższych niż przed pandemią.
Dacia, Audi i Nissan rośnie
Wśród francuskich marek sprzedaż Peugeota wzrosła we wrześniu o 6,7 procent, jedynej marki Grupy PSA na plusie, ponieważ PSA jako całość spadła o 4,3 procent. Sprzedaż Citroena spadła o 10 procent, Opel spadł o 32 procent, a DS stracił 25 proc.
Największy, bo aż 35% wzrost zanotowała marka Dacia, choć marka Renault straciła 16 procent. Ogółem sprzedaż grupy Renault spadła o 5,8 procent.
Wśród marek zagranicznych Audi przewodziło grupie Volkswagena z 40-procentowym wzrostem. Marka VW spadła o 7,3 %, Skoda zyskała o 1,3 %, a Seat o 3,6 %, a sprzedaż grupy wzrosła w ciągu miesiąca o 1,7 %.
Sprzedaż marki BMW spadła o 14 procent, a marka BMW Group Mini straciła 18 procent. Sprzedaż Mercedes-Benz spadła o 2,7 procent.
Co ciekawe sprzedaż miejskiego samochodu Smart spadła do zaledwie 180 sztuk w ciągu miesiąca.
Sprzedaż Forda wzrosła o 4,2 procent. Sprzedaż Fiata spadła o 8,7 procent, chociaż dwie inne marki należące do Fiat Chrysler Automobile mają dobre wyniki - sprzedaż Alfy Romeo wzrosła o 23% , a sprzedaż Jeepa o 25 %.
Wśród marek azjatyckich liderem był Nissan ze wzrostem o 13 procent. Sprzedaż Toyoty wzrosła o 5,9 procent. Sprzedaż Kia wzrosła o 3,3 procent, a Hyundai stracił 5,4 procent.
Auta elektryczne
Odsetek pojazdów zelektryfikowanych nadal znacznie przewyższał poziomy z 2019 r.
Pojazdy hybrydowe stanowiły do września 2020 roku 13 procent rynku, w porównaniu z 5,3% w 2019 roku. Z tej liczby 3,5% stanowiły hybrydy typu plug-in, w porównaniu z zaledwie 0,7 procent z września 2019 roku. Pojazdy akumulatorowo-elektryczne stanowiły 6 procent rynku, w porównaniu z 1,9% z września 2019.
Udział w sprzedaży aut zasilanych olejem napędowym w ciągu dziewięciu miesięcy wyniósł 31 procent, w porównaniu z 34 procentami w 2019 roku, podczas gdy modele benzynowe stanowiły 49 procent, czyli odnotowały one spadek z 59 procent w 2019 roku.
Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?