Sprzedaż czołowych marek w Europie

(red) źródło: IBRM Samar
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Oto podsumowanie wyników sprzedaży sześciu czołowych marek na europejskim rynku nowych aut osobowych za rok 2010. W te firmy kontrolują udział rynkowy wynoszący około 50%.

Oto
podsumowanie wyników sprzedaży sześciu czołowych marek na europejskim rynku
nowych aut osobowych za rok 2010. W te firmy kontrolują udział rynkowy
wynoszący około 50%.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Już
niedługo stowarzyszenie branżowe ACEA opublikuje informację prasową będącą
podsumowaniem sprzedaży nowych aut osobowych w Europie za cały rok 2010. Na
razie jednak przedstawiamy podsumowanie wyników sprzedaży sześciu czołowych
producentów branży za okres styczeń-listopad ubiegłego roku, które po dodaniu
rezultatów grudniowych niewiele powinny się zmienić:

  1. Volkswagen: 11,2% udziału rynkowego (w analogicznym okresie 2009 było 11,4%)
    2. Renault: 8,4% (7,7%)
    3. Ford: 8,2%  (8,9%)
    4. Peugeot: 7,3% (7%)
    5. Opel/Vauxhall: 7,3% (7,5%)
  2. Fiat: 6,2% (7,1%)

W
sumie wyżej wymienione marki kontrolują udział rynkowy wynoszący prawie 50%. W
okresie styczeń-listopad 2010 łączna sprzedaż nowych aut osobowych w krajach
Unii Europejskiej zamknęła się liczbą 12 349 743 egzemplarzy, co oznacza spadek
o 5,7%.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty