W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku, Audi sprzedało na całym świecie ok. 600 200 aut (+12,1%) i jako cel
postawiło sobie sprzedaż 1,4 mln aut do końca roku. Głównie dzięki bardzo udanemu modelowi Audi A6, wskaźniki sprzedaży rosły we wszystkich częściach świata – szczególnie wyraźnie w Chinach, gdzie zanotowano wzrost sprzedaży o 44,2%. W Ameryce Północnej wskaźniki sprzedaży wzrosły o 10,3%. W Europie do wzrostu o 3,8% przyczyniły się również nowe modele Audi Q3 i Audi A1 Sportback.
Od początku roku najwyraźniej wzrósł popyt na auta marki Audi w Niemczech. Sprzedaż rosła tu szybciej niż na całym rynku łącznie; w maju o 8,1%, osiągając liczbę 25 307 sprzedanych egzemplarzy. W znaczący sposób przyczynił się do tego sukces nowego Audi A6. Sprzedaż 21 808 egzemplarzy tego modelu w okresie od stycznia do maja świadczy o tym, że na Audi z tej biznesowej linii zdecydowało się więcej klientów niż na jakikolwiek inny model z segmentu premium. Audi A6 jest również najczęściej wybieranym samochodem tej klasy przez niemieckich klientów flotowych. Potwierdza to pozytywny, bardzo istotny dla Audi trend w sprzedaży aut tej grupie klientów. Dzięki niemu, również sprzedaż Audi A4 Avant wzrosła w maju o 9,8 %.
Do najbardziej udanego początku roku w historii Audi UK, poza nowym Audi A6, przyczyniła się też dobra sprzedaż obecnej generacji modelu A3. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy sprzedaż tego modelu w Wielkiej Brytanii wzrosła o 8,5% osiągając,
na kilka tygodni przez wprowadzeniem na rynek jego następcy, wielkość 14 081 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę wszystkie modele łącznie, Audi w ubiegłym miesiącu sprzedało w Zjednoczonym Królestwie 10 015 aut, tj. o 10,8% więcej niż w maju 2011.
Również we Francji, trzecim co do wielkości rynku zbytu Audi w Europie, wyniki sprzedaży przewyższyły te z maja 2011 roku. 5 501 sprzedanych pojazdów dało wzrost rzędu 3,6%. Podobnie jak na innych rynkach europejskich, klientów do salonów Audi we Francji przyciągnęły nowe Audi A1 Sportback i Audi Q3.
W Europie sprzedano łącznie w tym roku ok. 32 000 egzemplarzy Audi Q3. Ten właśnie SUV w znaczący sposób przyczynił się również do wzrostu sprzedaży w Europie Wschodniej. Wzrost o 27,9% i dostarczenie odbiorcom 23 400 egzemplarzy tego auta, sprawił, że Audi w tym regionie osiągnęło wyniki porównywalne z wynikami na rynkach włoskim czy francuskim.
Największy wzrost sprzedaży spośród dużych rynków Azji i Pacyfiku zanotowano w maju w Korei Południowej. Wyniósł on 55,3%. Łącznie w tym regionie sprzedano 5 876 samochodów marki Audi, co oznacza przyrost rzędu 48,4%.
W Chinach, Audi sprzedając w maju 36 278 aut i notując tym samym skok sprzedaży
o 44,2%, utrzymało wysokie tempo wzrostu z minionych miesięcy. Od stycznia do maja już 160 562 klientów w Państwie Środka zakupiło nowy egzemplarz Audi, co daje - w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego - wzrost rzędu 42,0%.
Największy udział - również w minionym miesiącu – miały tu modele produkowane lokalnie w Chinach, na czele z cieszącym się nieustającą popularnością Audi Q5.
Wyniki jego sprzedaży wzrosły w maju o 80,3% i od stycznia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, niemal się podwoiły (+90,3%, co daje 37 438 sprzedanych egzemplarzy). Równie dobrze ma się sprzedaż flagowego na tym rynku modelu z czterema pierścieniami - Audi A8. Sprzedaż tej luksusowej limuzyny wzrosła tutaj od początku roku o 91,3 % i wyniosła jak dotąd już 7 409 egzemplarzy. Podobnie jak na innych rynkach, również na Dalekim Wschodzie, wskaźniki sprzedaży wyraźnie odzwierciedlają światową ofensywę marki Audi w górnych segmentach. Tak jest na przykład w Japonii, gdzie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi z segmentu premium wzrosła o ponad 100%, mimo że nowe Audi A6 Avant trafiło do daalerów dopiero w lutym. Sprzedając 9 521 aut, Audi Japan zanotowało w tym okresie wzrost sprzedaży wszystkich modeli o 17,6%.
W maju także w USA wyraźnie rosła sprzedaż marki z czterema pierścieniami - o 10,0%, osiągając wielkość 11 503 sprzedanych aut. Dalszy wzrost sprzedaży, przede wszystkim nowej wersji Audi A6 Limousine i obu modeli SUV Q5 i Q7, ograniczyły tutaj dwie wyczekiwane zmiany: mające już niedługo nastąpić wprowadzenie, również na rynek amerykański, nowej generacji Audi A5 oraz nowego Audi A4, najlepiej sprzedających się modeli Audi w tej części świata. Od stycznia Audi sprzedało w USA 52 494 egzemplarzy, o 14,5% więcej niż w roku 2011.
Sprzedaż AUDI AG | w miesiącu maju | łącznie | ||||
2012 | 2011 | wzrost sprzedaży w porównaniu do 2011 r. | 2012 | 2011 | wzrost sprzedaży w porównaniu do 2011 r. | |
Świat | 128 900 | 113 328 | +13,7% | 600 200 | 535 284 | +12,1% |
Europa | 67 800 | 65 367 | +3,8% | 320 900 | 315 472 | +1,7% |
- Niemcy | 25 307 | 23 401 | +8,1% | 107 584 | 101 888 | +5,6% |
- Wielka Brytania | 10 015 | 9 039 | +10,8% | 55 117 | 52 793 | +4,4% |
- Francja | 5 501 | 5 308 | +3,6% | 27 675 | 26 937 | +2,7% |
- Włochy | 4 735 | 5 637 | -16,0% | 22 518 | 27 743 | -18,8% |
- Hiszpania | 3 315 | 3 872 | -14,4% | 17 861 | 20 241 | -11,8% |
- Rosja | 3 050 | 2 302 | +32,5% | 13 511 | 9 536 | +41,7% |
USA | 11 503 | 10 457 | +10,0% | 52 494 | 45 858 | +14,5% |
Brazylia | 203 | 461 | -56,0% | 1 612 | 1 627 | -0,9% |
Daleki Wschód | 41 700 | 30 024 | +38,7% | 189 000 | 138 093 | +36,8% |
- Chiny (łącznie z Hongkongiem) | 36 278 | 25 153 | +44,2% | 160 562 | 113 041 | +42,0% |
- Indie | 451 | 408 | +10,5% | 3 282 | 2 394 | +37,1% |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?