Sprzedaż Audi dalej rośnie

(ip)
Fot: Audi
Fot: Audi
Maj 2012 to najlepszy pod względem liczby sprzedanych aut miesiąc w historii AUDI AG. Osiągnięto poziom aż ok. 128 900 sztuk. Oznacza to, że w porównaniu z majem roku ubiegłego, sprzedano o 13,7% więcej aut tej marki.

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku, Audi sprzedało na całym świecie ok. 600 200 aut (+12,1%) i jako cel

Fot: Audi
Fot: Audi

postawiło sobie sprzedaż 1,4 mln aut do końca roku. Głównie dzięki bardzo udanemu modelowi Audi A6, wskaźniki sprzedaży rosły we wszystkich częściach świata – szczególnie wyraźnie w Chinach, gdzie zanotowano wzrost sprzedaży o 44,2%. W Ameryce Północnej wskaźniki sprzedaży wzrosły o 10,3%. W Europie do wzrostu o 3,8% przyczyniły się również nowe modele Audi Q3 i Audi A1 Sportback.

Od początku roku najwyraźniej wzrósł popyt na auta marki Audi w Niemczech. Sprzedaż rosła tu szybciej niż na całym rynku łącznie; w maju o 8,1%, osiągając liczbę 25 307 sprzedanych egzemplarzy. W znaczący sposób przyczynił się do tego sukces nowego Audi A6. Sprzedaż 21 808 egzemplarzy tego modelu w okresie od stycznia do maja świadczy o tym, że na Audi z tej biznesowej linii zdecydowało się więcej klientów niż na jakikolwiek inny model z segmentu premium. Audi A6 jest również najczęściej wybieranym samochodem tej klasy przez niemieckich klientów flotowych. Potwierdza to pozytywny, bardzo istotny dla Audi trend w sprzedaży aut tej grupie klientów. Dzięki niemu, również sprzedaż Audi A4 Avant wzrosła w maju o 9,8 %.

Do najbardziej udanego początku roku w historii Audi UK, poza nowym Audi A6, przyczyniła się też dobra sprzedaż obecnej generacji modelu A3. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy sprzedaż tego modelu w Wielkiej Brytanii wzrosła o 8,5% osiągając,
na kilka tygodni przez wprowadzeniem na rynek jego następcy, wielkość 14 081 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę wszystkie modele łącznie, Audi w ubiegłym miesiącu sprzedało w Zjednoczonym Królestwie 10 015 aut, tj. o 10,8% więcej niż w maju 2011.

Również we Francji, trzecim co do wielkości rynku zbytu Audi w Europie, wyniki sprzedaży przewyższyły te z maja 2011 roku. 5 501 sprzedanych pojazdów dało wzrost rzędu 3,6%. Podobnie jak na innych rynkach europejskich,  klientów do salonów Audi we Francji przyciągnęły nowe Audi A1 Sportback i Audi Q3.

W Europie sprzedano łącznie w tym roku ok. 32 000 egzemplarzy Audi Q3. Ten właśnie SUV w znaczący sposób przyczynił się również do wzrostu sprzedaży w Europie Wschodniej. Wzrost o 27,9% i dostarczenie odbiorcom 23 400 egzemplarzy tego auta, sprawił, że Audi w tym regionie osiągnęło wyniki porównywalne z wynikami na rynkach włoskim czy francuskim.
Największy wzrost sprzedaży spośród dużych rynków Azji i Pacyfiku zanotowano w maju w Korei Południowej. Wyniósł on 55,3%. Łącznie w tym regionie sprzedano 5 876 samochodów marki Audi, co oznacza przyrost rzędu 48,4%.

W Chinach, Audi sprzedając w maju 36 278 aut i notując tym samym skok sprzedaży
o 44,2%, utrzymało wysokie tempo wzrostu z minionych miesięcy. Od stycznia do maja już 160 562 klientów w Państwie Środka zakupiło nowy egzemplarz Audi, co daje - w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego -  wzrost rzędu 42,0%.

Największy udział - również w minionym miesiącu – miały tu modele produkowane lokalnie w Chinach, na czele z cieszącym się nieustającą popularnością Audi Q5.

Wyniki jego sprzedaży wzrosły w maju o 80,3% i od stycznia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, niemal się podwoiły (+90,3%, co daje 37 438 sprzedanych egzemplarzy). Równie dobrze ma się sprzedaż flagowego na tym rynku modelu z czterema pierścieniami -  Audi A8. Sprzedaż tej luksusowej limuzyny wzrosła tutaj od początku roku o 91,3 % i wyniosła jak dotąd już 7 409 egzemplarzy. Podobnie jak na innych rynkach, również na Dalekim Wschodzie, wskaźniki sprzedaży wyraźnie odzwierciedlają światową ofensywę marki Audi w górnych segmentach. Tak jest na przykład w Japonii, gdzie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi z segmentu premium wzrosła o ponad 100%, mimo że nowe Audi A6 Avant trafiło do daalerów dopiero w lutym. Sprzedając 9 521 aut, Audi Japan zanotowało w tym okresie wzrost sprzedaży wszystkich modeli o 17,6%.

W maju także w USA wyraźnie rosła sprzedaż marki z czterema pierścieniami - o 10,0%, osiągając wielkość 11 503 sprzedanych aut.  Dalszy wzrost sprzedaży, przede wszystkim nowej wersji Audi A6 Limousine i obu modeli SUV Q5 i Q7, ograniczyły tutaj dwie wyczekiwane zmiany: mające już niedługo nastąpić wprowadzenie, również na rynek amerykański, nowej generacji Audi A5 oraz nowego Audi A4, najlepiej sprzedających się modeli Audi w tej części świata. Od stycznia Audi sprzedało w USA 52 494 egzemplarzy, o 14,5% więcej niż w roku  2011.

Sprzedaż AUDI AG

w miesiącu maju

łącznie

 2012

2011

wzrost sprzedaży w porównaniu do 2011 r.

2012

2011

wzrost sprzedaży w porównaniu do 2011 r.

Świat

128 900

113 328

+13,7%

600 200

535 284

+12,1%

Europa

67 800

65 367

+3,8%

320 900

315 472

+1,7%

- Niemcy

25 307

23 401

+8,1%

107 584

101 888

+5,6%

- Wielka Brytania

10 015

9 039

+10,8%

55 117

52 793

+4,4%

- Francja

5 501

5 308

+3,6%

27 675

26 937

+2,7%

- Włochy

4 735

5 637

-16,0%

22 518

27 743

-18,8%

- Hiszpania

3 315

3 872

-14,4%

17 861

20 241

-11,8%

- Rosja

3 050

2 302

+32,5%

13 511

9 536

+41,7%

USA

11 503

10 457

+10,0%

52 494

45 858

+14,5%

Brazylia

203

461

-56,0%

1 612

1 627

-0,9%

Daleki Wschód

41 700

30 024

+38,7%

189 000

138 093

+36,8%

- Chiny
(łącznie z Hongkongiem)

36 278

25 153

+44,2%

160 562

113 041

+42,0%

- Indie

451

408

+10,5%

3 282

2 394

+37,1%

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty