Spring - pierwsze elektryczne auto marki Dacia. Kiedy na rynku?

Wojciech Frelichowski
Wersja seryjna Dacii Spring będzie mieć zasięg około 200 km zgodnie z WLTP. Auto ma się pojawić na rynku w 2021 roku. Fot. Dacia
Wersja seryjna Dacii Spring będzie mieć zasięg około 200 km zgodnie z WLTP. Auto ma się pojawić na rynku w 2021 roku. Fot. Dacia
Dacia zapowiada swój pierwszy elektryczny samochód o nazwie Spring. Ma to być najbardziej przystępne auto tego typu w Europie.

Na razie Dacia prezentuje showcar, który jest zapowiedzią pierwszego samochodu elektrycznego tej marki. Ma to być początek rewolucji w przystępnej cenowo mobilności elektrycznej. Dacia Spring jest zapowiedzią miejskiego, pięciodrzwiowego, 4-miejscowego samochodu z napędem w 100% elektrycznym, który będzie dostępny dla jak najszerszej grupy klientów.

Wersja seryjna Dacii Spring będzie mieć zasięg około 200 km zgodnie z WLTP. Auto ma się pojawić na rynku w 2021 roku. W kwestiach technicznych Dacia skorzysta z 10-letnich doświadczeń Grupy Renault w dziedzinie elektrycznej mobilności.

Prezentowany showcar Dacii Spring ma wygląd niewielkiego SUV-a. Nadwozie wyróżnia się pastelowym kolorem Szary Souris z matowymi, fluorescencyjnymi pomarańczowymi akcentami. Natomiast elementy wykończeniowe nadwozia (nakładki na nadkola, relingi dachowe, listwy na drzwiach) są z prążkowanego materiału.

Projektanci poświęcili dużo uwagi oświetleniu. Z przodu zastosowano w pełni ledowe reflektory, podzielone na dwie części: linia pozioma u góry oraz cztery wyraziste elementy wbudowane w zderzak. Z tyłu cztery światła, również w 100% z diodami LED, tworzą kształt podwójnej litery Y. Ich charakterystyczny układ zapowiada nową stylistykę przyszłych modeli Dacii. Nowy, charakterystyczny układ świateł, wyprofilowana maska i pełny grill z oryginalnym wykończeniem podkreślają dynamiczny charakter konstrukcji Dacii Spring.

Jak zapowiada producent, Dacia Spring ma się wyróżniać takimi cechami, jak: łatwe prowadzenie, cicha praca, brak drgań, zerowa emisja itd. Dodatkowymi atutami są łatwość ładowania i prosta obsługa techniczna. Samochód ma być idealnym rozwiązaniem dla firm oferujących nowe usługi w zakresie mobilności, np. carsharing. Wersja produkowana seryjnie będzie oferowana również na tym rynku. Grupa Renault ma w nim znaczący udział, z największą w Europie flotą samochodów elektrycznych (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. i Twizy).

Tak wygląda Opel Corsa 6. generacji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty