W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym możemy obserwować modę na tzw. downsizing. Producenci aut wycofują ze swojej oferty wolnossące jednostki, zastępując je konstrukcjami o mniejszej pojemności, lecz zbliżonej mocy. Dzięki temu, zachowując dotychczasowe osiągi, auta zużywają mniej paliwa.
Jednak postęp technologiczny cały czas obniża ilość benzyny lub oleju napędowego, które potrzebują do pracy nowoczesne silniki. Dzięki takim rozwiązaniom, jak np. bezpośredni wtrysk paliwa, system start&stop czy też odzyskiwania energii z hamowania lub stosowanie opon o obniżonych oporach toczenia, niektóre z modeli klasy kompakt są w stanie osiągnąć spalanie paliwa na poziomie poniżej 4 l/100 km.
Zdaniem Tyrollera, w 2020 roku silniki spalinowe wciąż będą stanowiły znaczną większość stosowanych układów napędowych. - "Hybrydy typu plug-in oraz auta elektryczne będą posiadały udział w światowym rynku nie większy, niż 10%" - mówi. Uważa on, że w silnikach spalinowych wciąż tkwi duży potencjał, zaś producenci mogą osiągnąć znacznie lepsze wyniki w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Najbardziej ekonomiczne samochody według ADAC w 2011 roku:
Poz. | Marka/Model | Śr. zużycie paliwa (l./100 km) |
1 | VW Polo 1.2 TDI BlueMotion | 3,77 |
2 | Smart ForTwo Coupe 0.8 cdi | 4 |
3 | VW Golf 1.6 TDI BlueMotion | 4,1 |
4 | Audi A3 1.6 TDI | 4,16 |
5 | Volvo C30 1.6D DRIVe | 4,28 |
6 | VW Polo 1.4 TDI BlueMotion | 4,28 |
7 | Peugeot 207 HDi | 4,32 |
8 | VW Polo 1.6 TDI BlueMotion | 4,37 |
9 | Smart ForTwo Cabrio 0.8 cdi | 4,38 |
10 | BMW 320d EfficientDynamics | 4,39 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?