Sprawdź, jakie silniki najczęściej wybierają Polacy kupując samochody

redakcja.regiomoto
Silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM
Silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM
Po dziesięciu miesiącach 2012 r. widać wyraźny wzrost zainteresowania silnikami benzynowymi. Aż 64 proc. z ponad 226 tys. nowych samochodów, sprzedanych w tym okresie, miało takie jednostki napędowe. Rok temu było to 61 proc.
Silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM
Silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, najpopularniejsze są silniki wykorzystywane przez jedną grupę kapitałową w samochodach różnych marek. Najpopularniejsza jednostka benzynowa należy do koncernu Volkswagena i pracuje w takich autach jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Volkswagen Caddy z instalacją gazową. Jest to silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności 1.6 l oraz mocy 102 KM. Nowych samochodów wyposażonych w ten silnik od stycznia do października 2012 r. zarejestrowano 6 028 sztuk (z czego 5 912 sztuk to Skody Octavie). Popularność zawdzięcza on głównie możliwości zainstalowania fabrycznej instalacji LPG.

Drugie miejsce przypadło silnikowi 1.4 TSI 122 KM, również montowanemu w wielu modelach koncernu Volkswagena – poczynając od Audi A1 i A3, Skody Octavii i Yeti, przez VW Golfa, Golfa Plus, Jettę, Passata, aż po Tiguana czy Seata Leona. Łącznie zarejestrowano 5 707 samochodów z takim silnikiem.

Nieco gorszy wynik (5 654 szt.) osiągnął silnik Fiata o pojemności 1.2 i mocy 69 KM. Klienci wybierali go najczęściej, decydując się na zakup Fiata Pandy, choć znajdziemy go również w modelach Fiat 500, Punto oraz Lancia Ypsilon. W pierwszej dziesiątce swoich przedstawicieli ma jeszcze Toyota (1.3 99 KM i 1.0 69 KM), Nissan (1.6 117 KM), Renault-Dacia (1.6 105 KM) i ponownie Volkswagen (1.4 85 KM).

Liczba aut z silnikami Diesla sukcesywnie maleje. Na ten rodzaj napędu decydują się głównie firmy. Dlatego też najwyższe lokaty przypadają markom, które mają duży odsetek sprzedaży flotowej.

Listę najpopularniejszych silników wysokoprężnych otwierają dwie jednostki Volkswagena – na pierwszym miejscu jest silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM (z liczbą 5 468 sztuk), który odnaleźć można było w ofercie Seata (Alhambra, Leon, Toledo), Audi (A3 i Q7), Skody (Octavia, Superb i Yeti) oraz samego Volkswagena (Caddy, Passat, CC, Golf, Jetta, Sharan, Tiguan i Touran), a na drugim miejscu jednostka 1.6 TDI o mocy 105 KM, na którą zdecydowało się 4 811 klientów.

W tej klasyfikacji zdecydowanie wyższe lokaty przypadają silnikom skonstruowanym przez Forda wspólnie z koncernem PSA (Citroen i Peugeot), nazywane przez Forda Duratorq, a przez Francuzów HDi. To jednostki 2.0 140 KM, 1.6 115 KM oraz 1.6 95 KM.

Źródło: IBRM Samar

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty