Sportowy zapłon

lm
Zwykłemu kierowcy wydaje się, że świeca zapłonowa w pojeździe seryjnym i aucie wyścigowym jest taka sama. Nic bardziej mylnego.

 
Przede wszystkim różni ich konstrukcja i skład. Inna też jest długość, średnica i wielkość. Często w pojazdach rajdowych stosuje się platynę oraz itr dla uszlachetniania elektrod.
Wreszcie zużycie świec w naszych samochodach, a "wyścigówkach" jest diametralnie różne.
W aucie fabrycznym jedynie przez 10% czasu eksploatacji świece pracują na pełnym obciążeniu, gdy w przypadku aut sportowych świece uzyskują maksymalne obciążenie w 70% czasu pracy.
 
Przykładowo zespół wyścigowy zużywa komplet świec w ciągu jednego odcinka rajdu. W tym układzie niezbędne jest korzystanie z ogromnej ilości "nówek", których liczba w czasie sezonu sięga 4000 sztuk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty