Przede wszystkim różni ich konstrukcja i skład. Inna też jest długość, średnica i wielkość. Często w pojazdach rajdowych stosuje się platynę oraz itr dla uszlachetniania elektrod.
Wreszcie zużycie świec w naszych samochodach, a "wyścigówkach" jest diametralnie różne.
W aucie fabrycznym jedynie przez 10% czasu eksploatacji świece pracują na pełnym obciążeniu, gdy w przypadku aut sportowych świece uzyskują maksymalne obciążenie w 70% czasu pracy.
Przykładowo zespół wyścigowy zużywa komplet świec w ciągu jednego odcinka rajdu. W tym układzie niezbędne jest korzystanie z ogromnej ilości "nówek", których liczba w czasie sezonu sięga 4000 sztuk.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?