Sportowy zapłon

lm
Udostępnij:
Zwykłemu kierowcy wydaje się, że świeca zapłonowa w pojeździe seryjnym i aucie wyścigowym jest taka sama. Nic bardziej mylnego.

 
Przede wszystkim różni ich konstrukcja i skład. Inna też jest długość, średnica i wielkość. Często w pojazdach rajdowych stosuje się platynę oraz itr dla uszlachetniania elektrod.
Wreszcie zużycie świec w naszych samochodach, a "wyścigówkach" jest diametralnie różne.
W aucie fabrycznym jedynie przez 10% czasu eksploatacji świece pracują na pełnym obciążeniu, gdy w przypadku aut sportowych świece uzyskują maksymalne obciążenie w 70% czasu pracy.
 
Przykładowo zespół wyścigowy zużywa komplet świec w ciągu jednego odcinka rajdu. W tym układzie niezbędne jest korzystanie z ogromnej ilości "nówek", których liczba w czasie sezonu sięga 4000 sztuk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie