Sportowe Audi

Maciej Pobocha
Audi R8 przygotowano dla tych, którzy mając wolne 500 tysięcy złotych postanowią zamiast kolejnej limuzyny kupić samochód sportowy i to niekoniecznie Porsche.

O charakterze R8 przekonuje jego nadwozie, ale i wnętrze nie pozostaje w tyle. Dominuje w nim zwrócony ku kierowcy panel centralny. Kierowca jest jakby wklejony między tablicę rozdzielczą a wysoką konsolę środkową. Typowa dla najbardziej sportowych samochodów Audi jest lekko

Fot. Audi
Fot. Audi

spłaszczona na dole kierownica.

Sportowe fotele (tylko dla dwóch osób, bo miejsca dla większej ilości podróżnych w R8 nie przewidziano) są seryjnie pokryte kombinacją skóry i Alcantary. Na życzenie mogą być też w całości wykończone skórą. Audi R8 można również wyposażyć w kubełkowe fotele. Za siedzeniami znajduje się miejsce na torby, ale o spakowaniu się na tygodniowe wakacje można zapomnieć. Co prawda pod maską kryje się dodatkowa przestrzeń bagażowa, ale ma ona pojemność zaledwie 100 l.

W celu zapewnienia sportowych wrażeń z jazdy, wybrano sztywną charakterystykę resorów i amortyzatorów. Nabywca R8 może przy okazji zdecydować się na adaptacyjny system amortyzowania. Automatycznie z wykorzystaniem układów elektronicznych dostosowuje on siły tłumienia do warunków drogowych. Przyciskiem na kokpicie kierowca może sam wybrać jeden z

Fot. Audi
Fot. Audi

dwóch programów jazdy, w zależności od tego, czy chce jechać w sposób sportowy (tryb "sport") czy też większą rolę przywiązuje do komfortu podróżowania (ustawienie standardowe).

Silnik R8 to 8-cylindrowa, widlasta jednostka benzynowa o pojemności 4,2 l. Przy 7800 obr./min do dyspozycji kierowcy jest 420 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest dostępny od 4500 do 6000 obr./min, a 90 proc. tej wartości uzyskuje się w przedziale od 3500 do 7600 obr./min. Zapewnia to maksimum siły ciągu w prawie każdej sytuacji.

Fot. Audi
Fot. Audi

Warta zauważenia jest maksymalna prędkość obrotowa jednostki napędzającej R8, która wynosi 8250 obr./min.

Co do osiągów - pierwsza setka pojawia się na liczniku R8 po 4,6 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 301 km/h.

Silnik może współpracować z 6-stopniową przekładnią manualną lub opcjonalną sekwencyjną skrzynią R tronic. Zmiana przełożeń odbywa się w niej dżojstikiem na konsoli środkowej lub łopatkami znajdującymi się przy kierownicy. Dzięki technologii "shift by wire" udało się zredukować czas zmiany przełożenia. Audi R8 ma stały napęd na obie osie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie