Rynek części samochodowych stanowi istotną gałąź gospodarki. Największą popularnością wśród klientów cieszą się tzw.
"zamienniki". Niestety, jakość części rodzimej produkcji spada. Jeszcze w 2012 roku wadliwe części stanowiły 11% wszystkich wyprodukowanych "zamienników". W ubiegłym roku ich ilość wzrosła o kolejne 2 punkty procentowe. Exact Systems zwraca jednak uwagę na to, że w 2013 roku skontrolowano 240 mln podzespołów, czyli o 21% więcej, niż rok wcześniej.
Pod względem jakości wyprodukowanych elementów, Polska znacząco wyprzedziła Rosję (39% wadliwych części), lecz zajęła miejsce za takimi państwami, jak Czechy (8%), Niemcy (6%) czy Słowacja (3%). - Żeby wrócić do poziomu zamówień sprzed kilku lat, koncerny motoryzacyjne zlokalizowane w naszym kraju muszą postawić na wprowadzenie nowych standardów jakości i wymogów wobec dostawców. W innym przypadku, stracimy pozycję konkurencyjną głownie na rzecz innych krajów rozwijających się takich jak Czechy, Rumunia czy Turcja – mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.
Wraz z jakością, spadła również wielkość produkcji. W 2013 roku w polskich fabrykach wyprodukowano 575 tys. podzespołów, czyli o 10% mniej, niż rok wcześniej.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?